شناسهٔ خبر: 40324120 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ سه شنبه، ۶ خرداد ۹۹

مشخص شدن ابتلای چند بازیکن لیگ برتری به کووید 19 و در پی آن، نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا با اعضای فدراسیون پزشکی ورزشی، مهمترین عنوان این بخش خبری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 درپی مثبت شدن آزمایش کرونای چند بازیکن لیگ برتری امروز نشستی با حضور اعضای ستاد مقابله با کرونا در ورزش با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.


*لیگ تنیس روی میز قرار است از تیرماه پیگیری شود.
<div id="video-display-embed-code_289443" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795615/289443?width=400&height=300"></script></div>


*تمرینات ملی پوشان دو و میدانی کشورمان، پس از وقفه‌ای طولانی به علت ویروس کرونا، از سر گرفته شد.
 
<div id="video-display-embed-code_289444" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795615/289444?width=400&height=300"></script></div>

خبرهای کوتاه
*در حالی که دیروز خبر منفی بودن آزمایش کرونای تمای اعضای تیم فوتبال فولاد خوزستان به نقل از سرپرست این تیم منتشر شد، امروز سایت این باشگاه در بیانیه‌ای از نتیجه مثبتِ تستِ کرونای ۳ کادر و ۲ بازیکنِ فولاد خبر داد. بازی‌های فولاد در لیگ برتر، قرار است از ۲۹ خرداد در دیدار با استقلال تهران از سر گرفته شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال اعلام کرد، این تیم شهریور امسال برای برگزاری دو بازی دوستانه به تایلند اعزام خواهد شد. ناظم‌الشریعه افزود: اردوی تیم ملی هم از اواسط خرداد آغاز می‌شود.

بوژیدار رادوشویچ- دروازبان تیم فوتبال پرسپولیس برای حضور در تمرینات سرخپوشان امروز وارد تهران شد. این دروازبانِ کروات قرار است پس از آزمایشِ کرونا و هماهنگی با کادر فنی، به جمع بازیکنان پرسپولیس ملحق شود.

بر اساس ادعای پزشکان، برگزاری بازی برگشتِ مرحله یک هشتم‌نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا میان لیورپول و اتلتیکو مادرید با حضور تماشاگران، سبب شیوع گسترده ویروس کرونا و کشته شدن ۴۱ نفر شده است.

اقدام یکی از مجلات ژاپن مبنی بر دست‌کاری در نماد بازی‌های المپیک توکیو به شکل ویروس کرونا، با انتقاد شدید خبرنگاران و مسوولان کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰‌۲۰ مواجه شده است. المپیک توکیو قرار بود، مرداد امسال در ژاپن برگزار شود که به سبب شیوع کرونا به سال۱۴۰۰ موکول شد.

پس از گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های این فصل بسکتبال باشگاه‌های اروپا- یورولیگ، نیمه کاره رها شد. پیش از این قرار بود مسابقات فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ به صورت فشرده برگزار شود.

مدیر صندوق فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که این نهاد با بدترین بحران مالی خود به علت ویروس کرونا مواجه شده است. رقابت‌های بوندسلیگا از دو هفته پیش، پشت در‌های بسته و بدون حضور تماشاگران از سرگرفته شده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال، ژان بارِتا- رئیس فدراسیون هائیتی را برای ۳ ماه از فعالیت‌های فوتبالی تعلیق کرد. پرونده بارِتا به اتهام سو استفاده جنسی از برخی از اعضای تیم بانوان کشورش در حال بررسی است.

هفته بیست و هشتم رقابت‌های فوتبال بوندس لیگای آلمان، امشب با برگزاری دربی درکلاسیکر آغاز می‌شود.

در نخستین بازی این هفته، امشب از ساعت ۲۱ تیم رده دومی دورتموند در زیگنال ایدونا پارک میزبان بایرن مونیخ- صدرنشین مسابقات است. بایرن که درپی کسب هشتمین قهرمانی پیاپی اش است، ۵ بازی متوالی را با برد پشت سر گذاشته و در ۱۳ دیدارِ اخیر در بوندس لیگا هم شکست نخورده است.

در آنسوی میدان، زنبور‌ها که به علت شیوع کرونا از امتیاز حضور تماشاگرانشان محروم هستند، شکست تلخ ۴ به صفر بازی رفت را در خاطره دارند، اما در چند دیدار اخیر به پیروزی‌های امیدبخش رسیده اند و جدی‌ترین تعقیب کننده بایرن مونیخ برای قهرمانی به شمار میروند. دورتموند در بازی‌های خانگیِ اخیرش برابر بایرن ۲ پیروزی، ۳ شکست و ۲ تساوی داشته است.

۳ بازی دیگر هم از ساعت ۲۳ آغاز میشود که طبق برنامه، اینتراخت فرانکفورت با فرایبورگ، بایرلورکوزن با وولفسبورگ و وردربرمن با مونشن گلادباخ برابر هم به میدان می‌روند.

حاشیه‌های فوتبال جهان:
<div id="video-display-embed-code_289445" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795615/289445?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما