شناسهٔ خبر: 40321735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادعای مداخله‌جویانه وزیر خارجه فرانسه علیه ایران

وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای بار دیگر به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخته و خواستار آزادی یک محکوم امنیتی از زندان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، وزیر امور خارجه فرانسه امروز سه‌شنبه با بیان ادعاهای اثبات‌نشده درباره روابط با ایران اظهارنظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ژان ایو لوریان، وزیر خارجه فرانسه تصمیم تهران برای محکوم کردن یک شهروند فرانسوی را اقدامی با انگیزه‌های سیاسی دانسته و مدعی شده این اقدام روابط با تهران را دشوار می‌کند.

او در مصاحبه با یک شبکه رادیویی در فرانسه از ایران خواسته «فریبا عادل‌خواه» را آزاد کند. او درباره محکومیت فریبا عادل‌خواه گفته است: «این تصمیم روابط ما با ایران را بسیار دشوارتر می‌کند.»

فریبا عادل خواه به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال و بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب محکوم شده است.

«سید عباس موسوی» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ایران پیش از این در پاسخ به پرسشی درباره درخواست‌های فرانسه برای آزادی عادل‌خواه گفت: :بیانیه وزارت خارجه فرانسه در خصوص یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر (خانم عادلخواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است و وکیل ایشان از جزئیات پرونده اطلاع داشته و پرونده وی توسط قوه قضاییه در دست بررسی است.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما