شناسهٔ خبر: 40321173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش:

آمادگی نیروهای مسلح ایران برای دیگر کشورها تهدید نیست

بجنورد- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش گفت: آمادگی نیروهای مسلح برای هیچ کشوری تهدید نیست اما ما تهدیدها را رصد خواهیم کرد و برای هر کدام از آنان برنامه خاصی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان صبح امروز در آئین تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۱۳۰ ارتش خراسان شمالی که در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اکنون نیروهای مسلح از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند از این رو دشمن هر گاه با پیشرفته‌ترین تجهیزات از جمله پهباد به مرزهای این آب و خاک تجاوز کرد، افسران ما پاسخ محکمی به آنها دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به سرنگونی پهباد پیشرفته آمریکا در مرزهای کشور خاطرنشان کرد: دشمن هنوز به قدرت ما ایمان نیاورده بود لذا ما را آزمایش کرد و جواب محکمی گرفت.

وی ارتش را همانند دیگر نیروهای مسلح کشور در حال تلاش برای ایجاد امنیت عنوان کرد و افزود: هم اکنون افتخار ما دفاع از حریم اهل بیت و دفاع از انقلاب است و تا زمانی که نیروهای مسلح جان بر کف دارند هیچکس نمی‌تواند به مرزها تعرض کند.

سرتیپ دوم آذریان ادامه داد: اصول دفاعی نیروهای مسلح کشور بر اساس معنویت، خودباوری، اراده ملی، صفا و عشق و دل دادگی به رهبر است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در ادامه به تشریح علل خودداری دشمن از جنگ رو در رو با ایران پرداخت و تصریح کرد: اگر هم اکنون دشمن نمی‌تواند از نظر نظامی با ما وارد جنگ شود به این دلیل است که جنگ‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و قدرت دفاعی ایران را در شرایط سخت درک کرده است.

وی با بیان اینکه ارتش در تمامی شرایط و مشکلات در کنار و با مردم بوده است افزود: در سیل، زلزله و حتی کرونا وارد صحنه شده‌ایم و تمامی امکاناتی که در اختیار داشتیم به مردم دادیم.

سرتیپ دوم آذریان در انتها با بیان اینکه امروز امنیت در منطقه وجود دارد گفت: آمادگی نیروهای مسلح تهدید برای هیچ کشوری نیست اما ما تهدیدها را رصد خواهیم کرد و برای هر کدام از آنان برنامه خاصی داریم.

در انتهای این مراسم سرهنگ اسماعیل نامنی به عنوان فرمانده جدید تیپ شهید دلجویان خراسان شمالی معرفی و از زحمات سرهنگ احمد دلاور، سرپرست این تیپ تقدیر شد.

نظر شما