شناسهٔ خبر: 40319139 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قیس خزعلی: هدف آمریکا در عراق حمایت از امنیت اسرائیل است

زینب غلامی

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تأکید کرد هدف از حضور آمریکا در عراق حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی است اما عراقی‌ها هرگز حضور نیروهای خارجی در کشورشان را نمی‌پذیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی به مناسبت عید فطر گفت: ما شنیده‌ایم که آمریکا قصد دارد از عراق عقب‌نشینی کند اما در این مساله تردید داریم. هدف از حضور آمریکا در عراق حمایت از امنیت و منفعت اسرائیل است. ما خواهان جنگ و خونریزی نیستیم بلکه به دنبال حفظ کرامت و حاکمیت وطنمان هستیم. اگر نیروهای خارجی از کشورمان عقب‌نشینی نکنند اشغالگران باید بدانند که عراقی‌ها هرگز به آن‌ها اجازه حضور در کشورشان را نخواهند داد.

قیس خزعلی تأکید کرد: آمریکایی‌ها که می‌خواهند در ژوئن مذاکرات را با دولت عراق برگزار کنند باید صدمین سالروز انقلاب ۱۹۲۰(سال اخراج نیروهای انگلیسی) را به یاد بیاورند. آمریکا که کشوری ابرقدرت است نتوانست با یک گروه عراقی مقابله کند پس چگونه می‌تواند با تمام گروه‌های مقاومت مقابله کند.

وی گفت: طرح واقعی برای هدف قرار دادن دین و عادات عراق از سوی غرب وجود دارد. عراقی‌ها پاسخ مناسبی به برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان دادند طوری که کشورها مجبور شدند خبر را از روی سایت‌های خود حذف کنند. چرا کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا برای حمایت از "انحراف جنسی" در عراق تلاش می‌کنند؟

خزعلی تأکید کرد: برخوردهای بچگانه از سوی نظام سعودی در جنگ با روسیه به کاهش قیمت نفت منجر شد. دولت باید برای مهار بحران کنونی اوضاع اقتصادی را به خوبی بررسی کند.

وی نسبت به تسریع در گرفتن وام از خارج به دلیل خطرات بزرگی که این مساله دارد هشدار داد و گفت: گرفتن وام از خارج باید راه حل اضطراری باشد تا اقتصاد عراق را محدود نکند. وام داخلی بهتر از وام خارجی است چراکه شروط سیاسی ندارد که تصمیمات کشور را محدود کند.

خزعلی از دولت خواست نقش صنعت و زراعت را طی بحران اقتصادی کنونی فعال کند چراکه زراعت در عراق منبع کاملی است که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما