شناسهٔ خبر: 40319028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

جایگاه جوجه‌آوری فلامینگوها در دریاچه بختگان فارس به ثبت رسید

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: بعد از چند ماه پایش تالاب بختگان که از اوایل اسفندماه با همکاری کارشناسان حیات وحش و محیط بانان این استان در منطقه آغاز شد؛ در ابتدای خرداد ماه نخستین کلونی جوجه آوری فلامینگوها در این تالاب شناسایی شد و به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: بعد از چند ماه پایش تالاب بختگان که از اوایل اسفندماه با همکاری کارشناسان حیات وحش و محیط بانان این استان در منطقه آغاز شد؛ در ابتدای خرداد  ماه نخستین کلونی جوجه آوری فلامینگوها در این تالاب شناسایی شد و به ثبت رسید.

لیلا جولایی روز سه شنبه با بیان ثبت اولین کلونی زادآوری فلامینگو ها در تالاب بختگان در سال جاری افزود: وجود کلونی فلامینگو در تالاب بختگان در استان فارس حاکی از آن است که تالاب بختگان هنوز کارکرد های اکولوژیکی خود را دارد و لازم است تخصیص حقابه آن  مورد توجه قرار گیرد.

 جولایی افزود: با توجه به خشک شدن تالاب در سال‌های گذشته و تلفات تعدادی از جوجه ها،  تلاش شد با همفکری جمعی از متخصصین داخلی و خارجی در حوزه پرنده شناسی، دانشگاهیان و  سازمان های مردم نهاد منطقه موضوع جوجه آوری این گونه در تالاب بختگان دقیق تر بررسی شود.

وی افزود: این گروه تخصصی بر روی موضوع جوجه آوری فلامینگو در بختگان متمرکز هستند و تجربه و تخصص خود را به اشتراک می گذارند. که به زودی نتایج آن جهت اطلاع عموم منتشر خواهد شد.

تالاب بختگان با وسعت ۸۴ هزار هکتار در شهرستان نی ریز واقع شده و از معدود زیستگاه های جوجه آوری فلامینگو در کشور است.

نظر شما