شناسهٔ خبر: 40318904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ششم خرداد

مسدود شدن حساب کاربری سفارت ایران در روسیه در توییتر/مأموریت‌های پدافند هوایی بدون کوچکترین وقفه‌ای انجام می‌شود

مسدود شدن حساب کاربری سفارت ایران در روسیه در توییتر، راهبرد مقاومت، تنها گزینه در برابر تروریسم و اشغالگری است، حضور مقامات ونزوئلایی و سفیر ایران در کنار نفتکش «فورچون» برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، مسدود شدن حساب کاربری سفارت ایران در روسیه در توییتر، راهبرد مقاومت، تنها گزینه در برابر تروریسم و اشغالگری است،  حضور مقامات ونزوئلایی و سفیر ایران در کنار نفتکش «فورچون» از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ششم خرداد ماه است.

مسدود شدن حساب کاربری سفارت ایران در روسیه در توییتر

بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که شرکت توئیتر بدون هیچ دلیلی حساب کاربری این سفارت به زبان روسی را مسدود کرده است.

 به گزارش العالم بنا بر اعلام سفارت ایران در مسکو، شرکت توئیتر تاکنون به درخواست سفارت کشورمان مبنی بر علت مسدود شدن این حساب پاسخ نداده است.

گفتنی است، توئیتر  و اینستاگرام پیشتر نیز حساب کاربری چند رسانه ایرانی را مسدود کرده بودند.

 

مأموریت‌های پدافند هوایی بدون کوچکترین وقفه‌ای انجام می‌شود

امیر سرتیپ «ابوالفضل سپهری‌راد» در خصوص اقدامات نیروی پدافند هوایی در عرصه مقابله با کرونا، اظهار کرد: این نیرو از بدو اعلام شیوع ویروس منحوس کرونا و همگام با اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستاد نیرو و مناطق نُه‌گانه پدافند هوایی کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: نیروی پدافند هوایی به‌منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ هماهنگ، منسجم و جدی در اقصی‌نقاط کشور نیروهای خود را جهت مقابله مؤثر با شیوع این ویروس منحوس بسیج کرد.

امیر سپهری‌راد تصریح کرد: عمده اقدامات نیروی پدافند هوایی بر پیشگیری از ابتلای کارکنان و خانواده‌ها و مردم شریف ایران اسلامی به ویروس کرونا از طریق اقدامات تبلیغی و آگاه‌سازی گسترده، تولید، تأمین و توزیع اقلام بهداشتی و محافظتی از جمله مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، الکل، ماسک، دستکش و گان و گندزدایی گسترده اماکن عمومی در یگان‌ها و شهرهاست.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه این نیرو در شناسایی و غربالگری افراد مبتلا و جداسازی آن‌ها از افراد سالم در پادگان‌ها و اماکن اداری و به حداقل رساندن حضور افراد در محل خدمت در ایام قرنطینه و همچنین انجام معاینات و تست‌های گسترده، اجرای اقدامات کنترلی در کلیه مبادی ورودی و خروجی اماکن اداری و سازمانی و همکاری با سایر نیروها در کنترل ورودی و خروجی برخی از شهرها و... جزو نخستین نیروهای اقدام‌کننده بود، گفت: بحمدالله با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، نیروی پدافند هوایی تاکنون کمترین میزان ابتلا به کرونا داشته است.

 

راهبرد مقاومت، تنها گزینه در برابر تروریسم و اشغالگری است

وزارت امور خارجه در بیستمین سالروز اخراج صهیونیست‌ها از جنوب لبنان، در توئیتی نوشت: «بیستمین سالروز پیروزی مردم لبنان بر صهیونیست‌ها و اخراج آنها از جنوب لبنان بر ملت و دولت لبنان مبارک باد. راهبرد مقاومت، تنها گزینه در برابر تروریسم، اشغالگری و سلطه و مسیر رهایی قدس شریف و تمامی سرزمین‌های اشغالی است.»

 

حضور مقامات ونزوئلایی و سفیر ایران در کنار نفتکش «فورچون»

«طارق الایسامی» معاون رئیس جمهور و وزیر نفت، سرلشکر «پادرینو لوپز» وزیر دفاع، «ادمیرال رمخیو سبایوس» فرماندهی عملیات استراتژیک، «اسد روبال چاوز» رئیس شرکت نفت و حجت الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا جهت استقبال از اولین نفتکش ایرانی به‌نام فورچون که در حال تخلیه محموله صادراتی خود به ونزوئلا  است، در بندر «پوئرتوکابیو» حضور پیدا کردند.

بر اساس این گزارش دومین نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی صادراتی ایران به ونزوئلا نیز  بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت محلی به محل تخلیه می‌رسد و سومین نفتکش نیز روز چهارشنبه به موقعیت اسکورت در آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا خواهد رسید.

 

 

نفتکش «فارست» که دومین شناور از ناوگان پنج فروندی نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران است که فرآورده‌های نفتی را به مقصد ونزوئلا حمل می‌کند، یکشنبه شب حدود ساعت ۲۴:۰۰ به محل اسکورت رسید و با همراهی ناوهای نظامی ونزوئلا عازم بندر تخلیه شد.

 

رایزنی «جلالی» و «ورشنین» درمورد آخرین تحولات سوریه و یمن

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگو طرفین ضمن تبادل نظر درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن، بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین پیشبرد روند حل و فصل سیاسی سوریه در چارچوب روند آستانه، تاکید کردند.

طرفین همچنین بر لزوم همکاری‌های دو کشور در زمینه مسائل مهم بین‌المللی در چارچوب سازمان ملل متحد تاکید کردند.

در پایان این گفت‌وگو جلالی و ورشنین تمایل خود برای تداوم تماس‌ها و دیدارهای دو طرف درخصوص تحولات منطقه را ابراز کردند.

 

روایت معزی از پیگیری های رییس جمهوری برای حل مشکلات مردم خوزستان

«علیرضا معزی» در چند پیام توییتری از پیگیری های دکتر روحانی برای حل مشکل مردم خوزستان خبرداد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران در این پیامهای توییتری نوشت: رئیس‌ جمهور در دو روز اخیر پیوسته پیگیرشرایط خوزستان بود و دیروز با وزیر کشور، امروز با وزیر نیرو و روزهای یکشنبه دوشنبه نیز با استاندار خوزستان گفت‌وگو داشته و دستورات فوری صادر کرده است.

همچنین روحانی در تماس روز یکشنبه با استاندار خوزستان که یک ساعت به طول انجامید بر ضرورت اقدامات فوری مسئولان و متخصصان محلی برای کنترل زنجیره شیوع کرونا تاکید کرد.

معزی در توییت دیگری  یادآورشد: در این تماس تلفنی رئیس جمهور با تأکید بر گزارش وزارت نیرو از منابع آبی کشور از دستورش برای صدور مجوز از سوی دولت برای کشت برنج در خوزستان در سال ‌جاری خبرداد.

همچنین معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در چهارمین پیام توییتری خود نوشت: امروز نیز دکتر روحانی با اردکانی و استاندار درباره وضع آب آشامیدنی مناطقی از اهواز گفت و گو و دستور رسیدگی فوری و رفع سریع این معضل را داد و تاکید کرد تمامی مسئولان موظف هستند برای تامین آب آشامیدنی اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلات کنونی تکرار نگردد./

 

 

پایان پیام/50

برچسب‌ها:

نظر شما