شناسهٔ خبر: 40318886 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم تایپه در غیبت تماشاچیان خارجی

تهران- ایرنا- ۲۲دومین جشنواره بین‌المللی فیلم تایپه به دلیل شیوع کرونا تنها با حضور تماشاچیان بومی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورایتی، ۲۲دومین جشنواره بین‌المللی فیلم تایپه از ۲۵ ژوئن تا ۱۱ ژوئیه (۵ تا ۲۱ تیرماه) در شهر تایپه تایوان برگزار می‌شود. با وجود بین‌المللی بودن فهرست فیلم‌هایی که در جشنواره امسال نمایش داده می‌شوند، به دلیل شرایط فوق‌العاده ناشی از شیوع کرونا خبری از تماشاچیان خارجی نخواهد بود.

مسئولان برگزاری این جشنواره روز دوشنبه ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کردند: دعوت‌نامه تمام فیلمسازان و داورانی که قرار بود به این جشنواره دعوت شوند، لغو می‌شود. از آنجایی که هیچ فیلمساز خارجی در رقابت بین‌المللی استعداد نو حضور ندارد، مراسم حضوری اهدای جایزه لغو شده و فهرست برندگان به صورت آنلاین اعلام خواهد شد.

این جشنواره با رعایت توصیه‌ها و مقررات تعیین شده از سوی مرکز فرماندهی مرکزی بیماری‌های واگیردار تایوان برگزار می‌شود و اگر دو هفته پیش از برگزاری یا در طول جشنواره آمار مبتلایان افزایش ملموسی داشته باشد، این رویداد بلافاصله لغو خواهد شد.

اگرچه تایوان یکی از اولین کشورهایی بود که کرونا در آن شیوع پیدا کرد اما تاکنون تنها ۴۴۱ مورد ابتلا و ۷ مورد مرگ و میر در اثر این ویروس گزارش شده است. یکی از رموز موفقیت تایوان در مهار بحران کرونا بستن مرزهای این کشور بود، محدودیت‌های عبور و مروری که هنوز پابرجا هستند.  

پیش از آن که کرونا در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی همه‌گیر شود، جشنواره برلین آخرین جشنواره مهم بین‌المللی در حوزه فیلم بود که برگزار شد. از آن زمان تاکنون جشنواره‌های معتبری چون جشنواره کن، اس‌اکس‌اس‌دبلیو (SXSW)، هنگ‌کنگ و شانگهای یا لغو شده یا به زمان دیگری موکول شده‌اند. دیگر جشنواره‌ها چون جشنواره سیدنی و ملبورن نیز در ابتدا به خاطر شیوع کرونا برنامه‌های امسال خود را لغو کردند اما این تصمیم در گذر زمان تغییر کرد و حالا قرار است این رویدادها به صورت مجازی و آنلاین برگزار شوند.

نظر شما