شناسهٔ خبر: 40318221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تغذیه و تیمار گاندوهای مجروح در مرکز ریکوکش

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مرکز پرورش تمساح پوزه کوتاه مردابی ریکوکش شهرستان دشتیاری با چندین فاز تحقیقاتی و رصد شبانه روزی گاندوها در حال فعالیت است و علاوه بر تغذیه و نگهداری، گاندوهای مجروح را نیز تیمار می‌کند.

صاحب‌خبر -

وحیدپورمردان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت روز تنوع زیستی از تمساح‌های مرکز نگهداری و تیمار ریکوکش بازدید به عمل آمد.

وی گفت: این مرکز با یک برنامه حفاظتی، مراقبتی، درمانی و تحقیقاتی مشخص و دقیق همه روزه در حال انجام کار است، که این برنامه ها شامل دسته بندی های متعدد نگهداری، پایش، مطالعات و غیره می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در این برنامه و بازدید که با تلاش و همراهی بخشی از دوستداران حیات وحش و فعالان محیط زیست صورت گرفت برنامه تهیه و توزیع خوراک و تغذیه دستی گاندوها، پایش زیستگاه های گونه، بیومتری و چکاپ گونه های موجود در مرکز، با همکاری محیط بانان و همیاران نیز انجام شد.

وی با قدردانی از این اقدام دوستداران حیات وحش بیان کرد: در این حرکت خداپسندانه، تیمار و درمان یک سر گاندو زخمی که در زیستگاه های منطقه دچار آسیب و جراحت از ناحیه دست شده بود نیز با موفقیت انجام شد.

پورمردان ادامه داد: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی در روستای ریکوکش در فاصله ۱۲۰ کیلومتری چابهار- راسک در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار ساخته شده است.

وی گفت: این مرکز دارای ۲ استخر خاکی بزرگ برای نگهداری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز محوطه نگهداری نوزادان تمساح و تمساح‌های جوان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در محوطه این مرکز گیاهان بومی و سازگار با اکوسیستم منطقه کاشته شده و هم اکنون پوشش گیاهی متراکم و مناسبی برای زندگی و زاد و ولد تمساح‌ها دارد.

نظر شما