شناسهٔ خبر: 40315869 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد:

وفور مواد ضد عفونی کننده در داروخانه ها / صادرات اقلام بهداشتی در آینده نزدیک

مدیر اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه در تولید و توزیع اقلام بهداشتی در استان مشکلی نداریم و در همه داروخانه ها وجود دارد گفت: مواد ضد عفونی کننده در استان به حد اشباع رسیده است و در همه داروخانه ها به وفور یافت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز دکتر محمد رشیدی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ١٠ شرکت صنعتی تولید کننده ماسک سه لأیه ، ٤ شرکت تولید کننده ماسک N95 و حدود ٣٠ شرکت نیمه صنعتی داریم که جهت  مصارف عمومی  تولید ماسک را انجام میدهند و با استاندارد های لازم و نظارت های معاونت غذا و دارو و اداره تعزیرات در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد : شرکت های نیمه صنعتی که در قالب گروه های خانگی و جهادی تولید ماسک را انجام میدهند در سامانه غذا و دارو ثبت شده اند و استاندارد های لازم را دریافت کرده و ماسک مرغوب و با کیفیت تولید می کنند

مدیر اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه ما جز استان هایی بودیم که تجهیزات حافظت فردی را برای پرسنل بهداشت و درمان تحت هر شرایطی  فراهم کردیم و به سبب همین اقدامات فوت پرسنلی نداشتیم.  

دکتر رشیدی تصریح کرد: از همان  روزهای  نخست  شیوع کرونا أنبار استراتژیکی دانشگاه ایجاد شد و توزیع تمام اقلام با نظارت بالا انجام شد و هم اکنون نیز میزان خوبی ذخایر در انبارها موجود است.

وی خاطر نشان کرد: ما توانستیم  علاوه بر تدارک نیاز  البرز برای ٨ استان دیگر نیز اقلام حفاظت فردی إرسال کنیم.

وی تصریح کرد : زمانی که با کمبود مواد ضدعفونی کننده در استان البرز مواجه شدیم، شرکت های تولیدکننده اقلام آرایشی و بهداشتی را به سمت تولید مواد ضدعفونی کننده سوق دادیم و با صدور بیش از 100 مجوز  موقت  بدین منظور بازار به سرعت کنترل و اشباع از این اقلام شد. دکتر رشیدی عنوان کرد: شرکت های تجهیزات پزشکی در استان البرز بسیار  توانمند بوده و با استقرار  دستگاه های پیشرفته در حال برنامه ریزی هستند تا پس از رفع نیاز کشور صادرات ماسک و اقلام حفاظت فردی را به سایر کشور ها انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما