شناسهٔ خبر: 40315850 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان:

بیشترین آتش‌سوزی‌های کرمان مربوط به منازل مسکونی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: «در اردیبهشت‌ماه ۳۴ منزل مسکونی در شهر کرمان دچار حریق شدند».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا میرزایی افزود: «۸۷ مورد عملیات اطفاء حریق و ۲۸۲ مورد عملیات امداد و نجات به دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در اردیبهشت‌ماه در شهر کرمان رخ داده است».

وی افزود: «طی این مدت در مجموع ۸۷ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از این تعداد بیشترین آن‌ها مربوط به منازل مسکونی با ۳۴ مورد، ۲۱ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۱۵ مورد مربوط به وسایل نقلیه، هشت مورد مربوط به مراکز تجاری، هشت مورد مربوط به جنگل و درختان و یک مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است».

میرزایی همچنین از انجام ۲۸۲ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده خبر داد و گفت: «بیشترین آمار حوادث امداد و نجات در اردیبهشت ماه با ۱۱۴ مورد مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی و خطرناک بوده است».

وی ادامه داد: «۶۱ مورد عملیات امداد و نجات مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ۳۱ مورد چیدن حلقه و قفل، ۱۴ مورد امداد آسانسور، سه مورد امداد تصادفات خودرویی، شش مورد امداد و نجات از کوه و بلندی و دو مورد امدا و نجات سقوط در چاه و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است».

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان اظهار کرد: «در مجموع این عملیات‌ها ۸۸ نفر از شهروندان نجات یافتند و متاسفانه ۲۱ نفر مجروح شدند».

وی خاطرنشان کرد: «۵۶ مورد بازدید و ۱۱۰ مورد مشاوره‌ی ایمنی بنا به درخواست شهروندان در اردیبهشت‌ماه ارائه شده است».

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما