شناسهٔ خبر: 40315585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارسال کمک‌های ارتش چین برای نیروهای مسلح روسیه

وزارت دفاع چین محموله‌ای شامل ماسک و لباس‌های محافظ برای نیروهای مسلح روسیه ارسال کرده و وزارت دفاع روسیه نیز از کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان پرسنل نظامی و کادر غیرنظامی خود خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: وزارت دفاع چین اعلام کرد که محموله ‌ای شامل ماسک و لباس‌های محافظ را برای نیروهای مسلح روسیه ارسال کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع چین در این باره آمده است: «بعد از تصویب شورای نظامی مرکزی، ارتش آزادی بخش خلق چین در تاریخ 22 و 24 ماه مه (دوم و چهارم خرداد ماه) کمک‌های انسان دوستانه ‌ای به صورت ماسک، لباس‌های محافظ و سایر وسایل لازم ضد اپیدمیک برای استفاده نیروهای مسلح روسیه، مغولستان و تیمور شرقی ارسال کرده است.»

در این بیانیه تأکید شده است که ارتش چین به تقویت همکاری‌های بین المللی خود با کشورهای دوست در مبارزه با بیماری همه گیر عفونت ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

چند روز قبل، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین نیز اعلام کرد که این کشور به حمایت و ارائه کمک‌های لازم به روسیه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در این کشور ادامه می ‌دهد.

در خبر دیگری نیز گزارش شده است، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تعداد پرسنل نظامی که عفونت ناشی از ویروس کرونا مبتلا هستند، به 1522 نفر رسیده است و 1340 فرد مبتلا بهبود یافته ‌اند.  

بر اساس این اطلاعات، در میان پرسنل و دانشجویان مؤسسات آموزش عالی نظامی، ابتلای 668 نفر به ویروس کرونا تأیید شده است و تعداد 1624 نفر بعد از درمان، بهبود یافته ‌ا ند. در بین دانش آموزان مراکز آموزش اولیه نظامی هم موارد جدید بیماری کشف نشده و 308 نفر از مبتلایان قبلی بهبود یافتند.

در بین پرسنل غیرنظامی نیروهای مسلح نیز در حال حاضر 373 نفر آلوده بوده و 219 نفر بهبود یافته ‌ا ند.

وزارت دفاع روسیه یادآور شد که 23 آزمایشگاه تخصصی برای تشخیص آلودگی به ویروس کرونا در میان نیروهای مسلح فعالند که قادر به انجام حداکثر 11.5 هزار مطالعه آزمایش در روز هستند.

انتهای پیام/  

نظر شما