شناسهٔ خبر: 40315533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در چهارمحال و بختیاری؛

روحانیون فعال در قرارگاه مدافعان سلامت تجلیل شدند

شهرکرد- روحانیون و مبلغان فعال در راستای مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روحانیون و مبلغان فعال در قرارگاه مدافعان سلامت در راستای مقابله با کرونا در این استان طی مراسمی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری و… برگزار شد.

جمع آوری دو میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای مبارزه با کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در آئین تجلیل از روحانیون فعال در قرارگاه مدافعان سلامت این استان گفت: در مجموع دو میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان از طریق شبکه تبلیغ این استان برای مبارزه با کرونا جمع آوری شده که در نوع خود بی سابقه است.

حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری با بیان اینکه چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب جهاد اکبر را تبیین کردند که صنفی از جهاد است و به جهاد علمی و فرهنگی نیاز دارد، گفت: در ماه‌های گذشته گروه‌های جهادی توفیق فعالیت در این عرصه را پیدا کردند و الحق خوش درخشیدند.

وی با تأکید بر اینکه اگر تحولات تاریخ را مشاهده کنیم خواهیم دید که همیشه پرچمدار توفیقاتی که جامعه شیعه کسب کرده، روحانیون بوده اند، اظهار کرد: عزت جامعه اسلامی را مدیون تربیت مکتب امام صادق (ع) هستیم که این امام، خوانش جدیدی از اسلام را برای ما تعریف کرد و ادبیات دیگری از اسلام را به جامعه آموزش داد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه اسلام، اسلام اجتماعی است، ادامه داد: مدل سلبریتی ها مدل مقابل روحانیون است؛ باید نسبت روحانی با تحولات اجتماعی بازخوانی شده و اگر طلبه نتوانست خود را به جامعه نشان دهد طلبه مورد پسند نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه افتخار جریان روشنفکری این است که نتیجه مخالفتشان با اسلام، اعدام شیخ فضل الله نوری و روی کار آمدن رضا شاه بود، بیان کرد: مهمترین وظیفه امروز جامعه روحانیت این است که بُعد اجتماعی را تقویت و به آن بپردازد.

وی با بیان اینکه در مبارزه با کرونا قرارگاه جهادی طلاب در استان شکل گرفت، تصریح کرد: با شیوع کرونا شبکه تبلیغ استان با چهار محور روحانیون مستقر، ائمه جماعات، روحانیون طرح هجرت حوزه علمیه و ائمه جماعات محلات شهری بازسازی شد که کمک‌های هر یک از این نهادها به صورت تفکیکی مشخص است.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: روحانیون طرح هجرت با ۷۰ روحانی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، روحانیون مستقر شهرستانی مبلغ نقدی ۹۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون از طریق ائمه جماعات و غیره جمع آوری شد که مبالغ به صورت جداگانه با جایگاه مصرف مشخص شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع دو میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان از طریق شبکه تبلیغ این استان در مبارزه با کرونا جمع آوری شده است، افزود: به یقین این کمک‌ها سبب می‌شود هویت مذهبی استان با اثرگذاری روحانیون پررنگ‌تر خود را نشان دهد.

نظر شما