شناسهٔ خبر: 40315246 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

4 گروه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا دعوت شدند

وزیر راه و شهرسازی گفت: از 4 گروه برای پیوستن به سامانه نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا دعوت کرده‌ایم و اولویت اول در این طرح،خودروهای بالای 50 سال سن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در مراسم افتتاح سامانه نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا چهار گروه نوسازی ناوگان را سازندگان کامیون در داخل کشور، شرکت های حمل و نقل بزرگ که الزام به تکمیل ظرفیت دارند، شرکت هایی که واردکننده هستند و بر اساس مجوز وزارت صمت می توانند خودرو وارد کنند و اشخاص حقیقی و حقوقی که می توانند تا ۱۰ دستگاه با عمر ۳ سال وارد کنند، عنوان کرد.

اسلامی در مورد واردات کامیون با عمر حداکثر 3 سال، با بیان اینکه این اقدام مورد تاکید قانون بود و ما موظف به اجرای آن بودیم، اظهار کرد: دو مساله مهم در این خصوص خدمات پس از فروش و منشاء ارز است که باید حتما به تایید بانک مرکزی برسد تا موجبات حضور در بازار داخل فراهم شود.

او افزود: با این اقدام منابعی که خارج از کشور است می‌تواند به عنوان یک منبع مالی مطمئن در جهت توسعه حمل و نقل کشور استفاده شود.

وزیر راه درباره طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل توضیح داد: اولویت اول در این طرح، خودروهای بالای 50 سال سن هستند و در همین شب عید 863 نفر از رانندگانی که بالاترین پیمایش را هم داشتند، پیامک دریافت کردند که می‌توانند مراجعه کنند و طی قراردادی که با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد شده این تعداد می‌توانند طبق راهنمایی های سایت کار خود را پیگیری و به تهیه خودرویی که به لحاظ موتور و گیربکس نیروی محرکه بنز دارد و می تواند به عنوان یک خودروی جایگزین رضایت عزیزان را فراهم کند، مبادرت کنند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما