شناسهٔ خبر: 40314685 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۴ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کردستان

۱۴ هزارمورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور در کردستان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور ، ۱۴ هزار مورد بازدید توسط اکیپ‌های اداره کل دامپزشکی این استان انجام شده است.

او افزود:در راستای تأمین امنیت فرآورده‌های خام دامی و با هدف حفظ سلامت شهروندان اکیپ‌های نظارت بهداشتی این اداره کل قصابی ها، مرغ فروشی ها، مراکز تهیه غذای آماده، غذاخوری‌های بین راهی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر استان را در دو نوبت صبح و عصر بازدید کرده اند.

ورمقانی بیان کرد:در نتیجه این بازدیدها بیش از ۶۲۰۰ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و شیر غیر قابل مصرف و فاسد کشف شد.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان گفت:در طول این مدت ۱۴۰ پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان این حوزه تشکیل و چندین مورد هم با دستور صریح مقام قضایی پلمب گردید.

ورمقانی در پایان افزود:مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی که بصورت تمام وقت در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر می‌باشند در ایام  ماه مبارک رمضان بیش از ۴۳ تن گوشت قرمز و مرغ را قبل از ورود به بازار و چرخه مصرف، بدلیل نداشتن معیار‌های بهداشتی و سالم بودن فرآورده، ضبط و معدوم سازی نمودند.

انتهای پیام/م

 

نظر شما