شناسهٔ خبر: 40314562 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آتش‌سوزی انبار پارچه در خیابان مولوی

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی در یک انبار پارچه در خیابان مولوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان در محدوده جنوبی بازار تهران اظهار کرد اظهار کرد: ساعت 9:10 صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در محدوده جنوبی بازار تهران، خیابان مولوی، ایستگاه سعادت به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور نخستین گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه در محل حادثه ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان 6 طبقه بود که بیشتر آن در زمینه نگهداری پارچه فعالیت داشت.

وی تصریح کرد: طبقه ششم آن حدوداً 100 تا 120 متر وسعت و در تمام اتاقها حجم بسیار زیادی از پارچه وجود داشت به نحویکه به هیچ وجه راهی برای عبور از میان پارچه‌ها نبود.

ملکی افزود: در قسمت انتهایی این طبقه، اتاقی به وسعت حدود 17 تا 18 متر وجود داشت و شعله‌ور شده بود اما دسترسی به آن وجود نداشت و آتش‌نشانان مجبور بودند از روی حجم زیادی پارچه (حدفاصل پارچه و سقف و در فضایی یک متری) عبور کنند و خود را به قسمت شعله‌ور برسانند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به سرایت آتش به بخشی از فضای بیرونی اتاق مذکور، گفت: در مجموع حدود 30 متر دچار آتش‌سوزی شده و تأخیر در عملیات آتش‌نشانان می‌توانست تمام طبقه را شعله‌ور کند همچنین دود نیز از پنجره‌ها به بیرون می‌زد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان با سختی زیاد، خود را کانون آتش‌سوزی رساندند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملیات اطفا و تخلیه دود انجام شد اما باتوجه به وجود حجم بسیار زیاد پارچه، باید جابه‌جایی آنها صورت گیرد تا احیاناً آتش نهفته‌ای زیر آنها وجود نداشته باشد لذا آتش‌نشانان در حال تخلیه توپهای پارچه سوخته هستند.

به گفته ملکی این حادثه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشته است.

ملکی متذکر شد: یکی از اصول انبارداری چیدمان اجناس است که در کمتر جایی اصول آن رعایت می‌شود، باید بین اجناس چیده شده فاصله مناسبی وجود داشته باشد و به دیوار مجاور چسبیده نباشد اما متأسفانه مخصوصاً در بازار این اصول ایمنی کمتر رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما