شناسهٔ خبر: 40312559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخر هفته پرماجرای ترامپ در اوج بحران کرونا | گلف‌بازی و توهین به زنان سیاستمدار

رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل رسیدن تعداد قربانیان کرونا در این کشور به مرز ۱۰۰ هزار کشته زیر فشار شدید است، پایان هفته خود را در زمین گلف گذراند و همزمان در چند توییت به سیاستمداران زن حمله کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانلد ترامپ در تعطیلی موسوم به روز یادبود کشته‌های جنگ آمریکا و آغاز رسمی تعطیلی‌های تابستانی به زمین گلف باشگاه خود در استرلینگ، ویرجینیا رفت و ترجیح داد به جای فکر کردن به مهار کرونا، در پی یافتن راهی برای فرستادن توپ به حفره با کمترین تعداد ضربه باشد. او روزهای شنبه و یکشنبه را در باشگاه گلف گذراند و آخر وقت خود را به زدن توییت‌های شخصی علیه زنان سرشناس دنیای سیاست گذراند.

از جمله چهره‌هایی که این بار هدف دشمنی رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفتند می‌توان به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده و استیسی آبرامز، چهره تازه دنیای سیاست دموکرات‌ها اشاره کرد. ترامپ در توییت‌هایش به چهره و وزن این دو سیاستمدار زن پرداخت و البته فراموش نکرد رقیب پیشین خود هیلاری کلینتن را هم از زخم زبان‌هایش بی‌نصیب نگذاشت. او صبح دوشنبه پیش از حضور در قبرستان ملی آرلینگتن در ویرجینیا برای ادای احترام به کشته‌های جنگ، سراغی هم از جو بایدن، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ گرفت و او را حسابی نواخت.

حمله کردن به باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین و نواختن رسانه‌ها دیگر کارهای ترامپ پیش از رسیدن به قبرستان بود. او در توییت خود از حضور در باشگاه گلف در اوج بحران کرونا پس از حدود سه ماه دفاع کرد و نوشت: «رسانه‌ها بیمار و دغلکارند و تصویری واژگون و نادرست از من ارائه می‌دهند. خبرهای جعلی و فاسد بسان یک گناه مرگبار می‌مانند و من می‌دانستم این بار هم همان ماجراها رخ می‌دهد.» این جمله‌ها کمتر از یک ساعت پیش از حضور او بر مزار سرباز گمنام همراه معاونش مایک پنس و وزیر دفاع، مارک اسپر نوشته شد.

بخش عجیب‌تر توییت ترامپ حمله به بایدن و اوباما بود. او در انتقاد از رسانه‌ها برای پوشش دادن دو روز حضورش در زمین گلف نوشت: «آنها به ضعف اخلاق کاری جوی خواب‌آلو اشاره نمی‌کنند و یادشان رفته است اوباما تمام وقت خودش را در زمین گلف می‌گذراند.» بر اساس آمار سایتی که حساب و کتاب گلف بازی کردن ترامپ را ثبت می‌کند، رئیس جمهوری آمریکا از ژانویه ۲۰۱۷ تا امروز ۲۵۱ روز را در زمین گلف گذرانده که هزینه آن برای مالیات‌دهنده‌های آمریکایی ۱۳۴ میلیون دلار می‌شود. اوباما در هشت سال حضور در کاخ سفید فقط ۳۰۶ بار گلف بازی کرده بود.

نظر شما