شناسهٔ خبر: 40310702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۴۲ بهورز و مراقب سلامت در استان مرکزی در مقابله با کرونا مشارکت دارند

اراک - ایرنا - مدیر ارتقای سلامت شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۴۲ بهورز و مراقبت سلامت این استان در خدمات آموزشی و اقدامات پیشگیرانه از کرونا مشارکت دارند.

صاحب‌خبر -

سید«شهریار حسینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در ۲۷۶ خانه بهداشت و ۹۱ پایگاه سلامت علاوه بر ارایه خدمات مراقبتی و غربالگری، دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس کرونا را به جامعه هدف ارایه می‌کنند.

وی اظهار داشت: بهورزان خانه‌های بهداشت روستایی نخستین سطح دسترسی مردم به خدمات مراقبتی و بهداشتی را فراهم می‌کنند و مراقبان سلامت نیز در پایگاه‌های سلامت شهری به صورت برنامه‌محور در ایان شیوع کرونا در استان خدمات ارایه دادند.

 مدیر ارتقای سلامت شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهورزان در غربالگری مرحله اول شیوع کرونا موفق شدند ۱۰۰ مجموعه جمعیتی را رصد کنند.

حسینی افزود: خدمات غربالگری بهورزان و مراقبان سلامت استان به‌صورت تماس تلفنی با جمعیت هدف و آگاهی از وضعیت جسمانی آنان و ارایه آموزش‌های لازم در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی و گندزایی منزل بوده‌ است.

وی اظهار داشت: با اجرای مرحله دوم اقدامات آموزشی و غربالگری کرونا که هنوز ادامه دارد، حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف زیر پوشش قرار گرفتند.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد. 

بر اساس  اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر تا پنجم خرداد ۹۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۴۵۱ رسید.

نظر شما