شناسهٔ خبر: 40310624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اطفای حریق 34 منزل مسکونی در کرمان طی اردیبهشت ماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از اطفای حریق 34 منزل مسکونی در اردیبهشت‌ ماه امسال در شهر کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا میرزایی با بیان اینکه در حوادث اردیبهشت‌ ماه، 34 منزل مسکونی دچار آتش‌سوزی شده است، گفت: در اردیبهشت‌ ماه امسال، 87 مورد عملیات اطفای حریق و 282 مورد عملیات امدادونجات توسط آتش‌نشانان انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: در مدت‌ زمان یادشده در مجموع، 87 مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده که بیشترین آن‌ها با 34 مورد مربوط به منازل مسکونی، 21 مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، 15 مورد مربوط به وسایل نقلیه، هشت مورد مربوط به مراکز تجاری، هشت مورد مربوط به جنگل و درختان و یک مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

وی به 282 مورد عملیات امدادونجات در مدت یادشده توسط آتش‌نشانان اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار حوادث  امدادونجات در اردیبهشت‌ماه، با 114 مورد مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی افزود: همچنین 61 مورد مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، 31 مورد چیدن حلقه و قفل، 14 مورد امداد آسانسور، سه مورد امداد تصادفات خودرویی، شش مورد امدادونجات از کوه و بلندی و دو مورد امدا و نجات سقوط در چاه و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ها، 88 نفر از شهروندان نجات یافتند و متأسفانه 21 نفر مجروح شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد: همچنین در اردیبهشت‌ ماه، به درخواست شهروندان، 56 مورد بازدید و 110 مورد مشاوره ایمنی انجام شده است.

میرزایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از شهروندان خواست در منزل نکات ایمنی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/3388/ب

نظر شما