شناسهٔ خبر: 40310557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهال صنوبر در ۱۰ هکتار از اراضی محلات کشت شد

اراک - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از کاشت نهال صنوبر در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان محلات خبر داد و گفت: کاشت این درختان از سوی شرکت تعاون روستایی زنان شهرستان و در راستای کاهش فشار مضاعف بر جنگل‌ها، پیشگیری از قطع درختان جنگلی برای مصارف صنایع سلولزی و کارخانه‌های مرتبط انجام شده‌است.

صاحب‌خبر -

«حسین هاشمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این درختان هشت تا ۱۰ سال پس از کاشت قلمه یا نهال به ثمر رسیده و سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ متر مکعب چوب در هکتار از رقم‌های پر محصول آن برداشت می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به هرینه کم نگهداری و مراقبت درخت صنوبر نسبت به برخی محصولات کشاورزی، کاشت این درختان از نظر اقتصادی برای کشاورزان به صرفه‌است.

هاشمی گفت: با توجه به قیمت مناسب چوب، کاشت و توسعه صنوبرکاری و درآمدزایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال کاشت این درختان در هر هکتار، کشت این محصول در اراضی کشاورزی افزایش یافته‌است.

وی از برگزاری آموزش کاشت زعفران برای ۶۰ نفر از زنان روستای مرزیجران خبرداد و افزود:  این آموزش‌ها سال گذشته توسط شرکت تعاون روستایی زنان این روستا با هدف ایجاد اشتغال پایدار، درآمد زایی و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها ارائه شده‌است.

شهرستان محلات از توابع استان مرکزی پایتخت سنگ و گل ایران و قطب تولید تریکو و ماهی زینتی کشور محسوب می شود و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما