شناسهٔ خبر: 40310553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری شکارچیان متخلف حیات وحش در کرمان

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، تعدادی از متخلفان محیط زیست در دو منطقه بافت و جیرفت، حین و پس از شکار، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرجان شاکری، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استا ن کرمان گفت: دو نفر شکارچی غیر مجاز به همراه لاشه دو راس کل وحشی با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بافت دستگیر شدند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت پارک ملی خبر موفق به دستگیری متخلفان شکار ۲ راس کل وحشی در مناطق آزاد شهرستان بافت شدند.

 

شاکری تصریح کرد: همچنین از این افراد، ابزار و ادوات شکار شامل یک قبضه اسلحه ساچمه زنی و دو دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد و افراد به همراه پرونده به منظور بررسی به مرجع قضایی تحویل شدند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استا ن کرمان همچنین از دستگیری شکارچیان متخلف حین شروع به شکار و پیش از لطمه به حیات وحش در جیرفت خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل و پایش منطقه جبالبارز شمالی (دربید) یک گروه متخلف را پیش از لطمه زدن به حیات وحش در مرحله‌ی شروع به شکار دستگیر کردند.

 

او افزود: از متخلفان دستگیر شده یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پنج تیر، چند فشنگ گلوله و ساچمه زنی و تعدادی ادوات غیر مجاز کشف و ضبط شد و مراتب پس از تنظیم صورتجلسه تخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

شاکری از تشدید اقدامات حفاظتی همزمان با فصل زادآوری حیات وحش خبر داد و از مردم خواست برای حفظ آرامش حیات وحش در این فصل به آن‌ها نزدیک نشوند.

 

او بیان داشت: شروع به شکار حیات وحش و تعقیب حیوانات وحشی حتی قبل از شکار آن‌ها جرم است و طبق ماده پانزده قانون شکار و صید متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.

انتهای پیام /ب

برچسب‌ها:

نظر شما