شناسهٔ خبر: 40310095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک‌هزار و ۳۰۰ هنرمند استان مرکزی از پرداخت حق بیمه فصل بهار معاف شدند

اراک - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ هنرمند زیر پوشش صندوق اعتباری هنر در این استان به منظور جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از پرداخت حق بیمه در فصل بهار معاف شدند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» روز سه‌شنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود: حق بیمه هر ماه که از سوی  هنرمندان پرداخت می‌شود سه میلیون ریال است که در مجموع یک فصل از پرداخت ۹ میلیون ریال معاف شدند.

وی اضافه کرد:هنرمندان استان مرکزی برای برخوردرای از این معافیت نیازی به مراجعه حضوری ندارند و تمامی اقدامات و مراحل اداری آنان به صورت آنلاین از سوی معاونت فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام خواهند داد.

وی در خصوص خسارت وارد شده به اصحاب فرهنگ و هنر این استان نیز گفت: تمامی ۶۰ صنف زیرمجموعه این اداره کل از آغاز شیوع ویروس کرونا تا پایان فرودین ماه امسال بیش از یکصد میلیارد ریال خسارت دیدند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: خسارت‌های اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی مستندسازی  و برای ارزیابی و راستی‌آزمایی هرچه‌بیشتر به وزارتخانه  ارسال شده و در صورت ارسال پاسخ نهایی، حمایت از این قشر در دستور کار قرار می‌گیرد. 

حجت‌الاسلام دانشی گفت: فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فعال عرصه فرهنگ و هنر استان مرکزی با شیوع ویروس کرونا با رکود مواجه شد و رایزنی‌ها با صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرداخت بلاعوض و قرض‌الحسنه به این قشر ادامه دارد.

وی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به اصحاب  فرهنگ و هنر را در دستور  کار قرار داده و هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر به زودی از مزایای آن برخوردار می‌شوند. 

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۱۰۸ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۹۶ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، ۴ سینما، ۴۰ موسسه فرهنگی چند منظوره، ۲۳۱ کتابخانه و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است. 

نظر شما