شناسهٔ خبر: 40310085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

امتحان پایان سال گرفتن از ابتدایی‌ها ممنوع است

زهرا مرادی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هر نوع امتحان گرفتن پایان سال از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را ممنوع عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

ناهید فضلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به توصیفی بودن ارزشیابی دانش آموزان مقطع ابتدایی از چند سال گذشته، گفت: هر نوع امتحان گرفتن با عنوان امتحان پایان سال تحصیلی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ممنوع است و با مدارسی که در این زمینه تخلف کنند، برخورد خواهد شد.

 فضلی با بیان اینکه شورای مدرسه متشکل از معلم، مدیر و نماینده انجمن اولیاء و مربیان در مورد روند پیشرفت تحصیلی دانش آموز تصمیم گیری خواهد کرد، اضافه کرد: پس از اعلام اتمام سال تحصیلی معلم‌ها موظف به تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هستند که این گزارش نیز بر اساس فعالیت‌های دانش‌آموزان تا قبل از شروع تعطیلات کرونایی در مدارس و پس از آن هم بر اساس حضور دانش‌آموز در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) و یا دیگر کانال های ارتباطی مثل توزیع کاربرگهای آموزشی و یا خودآموزهای بهاری و یا ارتباط مستقیم معلم با دانش آموز در مناطق محروم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تکمیل خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مردودی نداریم، گفت: برای تداوم روند آموزش دانش‌آموزانی که بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته در گزارش پیشرفت تحصیلی به حد انتظارات نرسند، در فصل تابستان برنامه‌ریزی شده است.

 وی با تاکید بر اینکه روند آموزش دانش‌آموزان ضعیف در فصل تابستان پیگیری خواهد شد، گفت: خانواده‌ها نگران روند تحصیل فرزندانشان نباشند.

وی اشاره‌ای هم به برگزاری امتحان هماهنگ کلاس ششمی‌ها در سنوات گذشته داشت و گفت: امسال برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزاری این امتحان هم در مدارس لغو شده است، لذا دانش اموزان مقطع ابتدایی در هیچ امتحان پایان سالی شرکت نخواهند کرد و بر اساس تشخیص معلم‌ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در سال تحصیلی جاری حدود 176 هزار دانش اموز در مقطع ابتدایی در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از نیمی از دانش اموزان در حال تحصیل استان را تشکیل می دهند.

انتهای پیام
 


 

نظر شما