شناسهٔ خبر: 40310068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خبر داد:

کاهش 8.3 درصدی نرخ بیکاری در ایلام

استاندار ایلام گفت: در آخرین گزارش مرکز آمار ایران، استان ایلام با نرخ بیکاری ۸.۳ درصد در رتبه هفتم کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 قاسم سلیمانی دشتکی  اظهار کرد: هنوز اکثر خواسته ها و مطالبات مردمی رفع معضل بیکاری جوانان است این در حالی است که در زمان ورود به استان بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تعداد بیکاران استان بیش از ۳۰ هزار نفر بود اما الان این میزان به ۱۴ هزار رسیده است.

وی افزود: در سال ۹۱ نرخ بیکاری استان ایلام ۱۷.۶ درصد و رتبه ۳۰ کاهش بیکاری کشور بود که این میزان در سال ۹۶ به ۱۱.۳ درصد رسید.

استاندار ایلام تاکید کرد: در آخرین گزارش رسمی منتشره از مرکز آمار ایران در سال ۹۸ نرخ بیکاری استان تک رقمی شد و به عدد ۸.۳ درصد رسید و رتبه کاهش بیکاری استان نیز از رده ۳۰ کشور در سال ۹۱ به هفت کشور در سال ۹۸ بهبود یافت. 

سلیمانی دشتکی، کاهش معضل بیکاری در استان را حاصل تلاش مجموعه کارگزاران نظام در استان دانست و یادآور شد: امروز وحدت و همدلی کم نظیری در استان وجود دارد که این می تواند بعنوان یک الگوی ملی به کشور معرفی شود چرا که در سایه همین وحدت و یکپارچگی این استان به موفقیت های متعددی در حوزه های مختلف دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام وی، دغدغه اصلی و مهم مسئولان استان  را اشتغال جوانان و کاهش معضل بیکاری دانست و گفت: وقتی می گوییم وضعیت اشتغال استان بهتر شده است به این معنا نیست که بیکاری را از بین برده ایم.

انتهای پیام

نظر شما