شناسهٔ خبر: 40309926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با توجه به افزایش تعداد تست‌های سرپایی و مبتلایان خفیف کرونا، لازم است همچنان اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج  از اردبیل ، اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در استان اردبیل رو به کاهش بوده و شهرستان با وضعیت قرمز نداریم، ولی همچنان وضعیت برخی شهرستان‌های استان زرد است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کاهش یافته، ولی با توجه به افزایش تعداد تست‌های سرپایی و مبتلایان خفیف، لازم است همچنان اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مردم نباید با تصور خروج استان از وضعیت قرمز نسبت به برگزاری اجتماعات و میهمانی‌های غیر ضروری اقدام کنند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا همچنان مهار نشده و باید تا مدت‌های طولانی روند فاصله‌گذاری و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

بهنام جو به آغاز فعالیت‌های مذهبی و برپایی نماز جمعه و جماعات در برخی مساجد اشاره کرد و افزود: افرادی که مشکوک به این بیماری هستند از حضور در بین مردم  و شرکت در مراسمات خودداری کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آبگرم‌های استان همچنان بازگشایی نمی‌شود، تاکید کرد: هنوز پروتکل‌های بهداشتی برای چنین اماکنی تدوین نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه مسافران زیادی از هر نقطه کشور در این اماکن حضور می یابند، اجرای اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در چنین مکان هایی قبل از بازگشایی ضروری است.

استان اردبیل در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، بیله سوار و سرعین در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت سفید قرار گرفته‌اند.

شهرام حبیب زاده افزود: به‌صورت کلی استان در وضعیت زرد قرار دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری انفرادی تا رسیدن کل استان به وضعیت سفید ادامه یابد.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم با ادامه فاصله‌گذاری، استان را تا ۱۷ خرداد که زمان بازگشایی دانشگاه‌ها است به وضعیت سفید برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تست‌های کرونا به ۳۰۰ مورد در روز گفت: تلاش می‌کنیم با پیدا کردن افراد دارای علامت خفیف کرونا اقدامات قرنطینه‌ای برای آنان را جهت جلوگیری از انتشار عملیاتی کنیم.

نظر شما