شناسهٔ خبر: 40309912 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا بررسی می‌کند؛

تهدید جدی لیگ برتر فوتبال از سوی کرونا/ احتمال نیمه‌تمام ماندن لیگ نوزدهم

میزان موارد ابتلا به کرونا در میان تیم‌های لیگ برتر فوتبال بالاتر از حد انتظار است و این موضوع تهدیدی جدی برای ادامه فصل محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در روز 9 اسفند 98 با انجام بازی‌های هفته بیست‌ویکم به صورت نیمه‌تعطیل درآمد و ادامه مسابقات لغو شد تا ویروس کرونا باعث آسیب شدید به لیگ برتر ایران نشود.

سازمان لیگ اعلام کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات از 3 خرداد آغاز خواهد شد و از روز 29 خرداد با برگزاری دیدار معوقه فولاد خوزستان و استقلال، مسابقات ازسرگیری می‌شود و دیدارهای سایر تیم‌ها از 2 تیر آغاز می‌شود.

یکی از خواسته‌های بسیار مهم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش این بود که همانند تمامی کشورهای دنیا در ایران نیز شاهد گرفتن تست کرونا از اعضای تیم‌ها باشیم. این موضوع شامل بازیکنان، کادر فنی و تدارکات تیم‌های مختلف می‌شد. در حال حاضر پس از گرفتن تست از نیمی از تیم‌های لیگ برتر شاهد مثبت شدن تست‌ها در تیم‌های مختلف هستیم و پاسخ برخی تیم‌ها نیز مشخص نیست.

در تیم سپاهان دو بازیکن این تیم به کرونا مبتلا هستند. تیم تراکتور مدعی شده چهار بازیکن تیمش مشکوک هستند. بیشترین آمار متعلق به گل‌گهر سیرجان است که بیش از نیمی از اعضای تیم دچار ویروس کرونا هستند و طبق گفته‌ها 7 بازیکن و پنج نفر از اعضای دیگر تیم به کرونا مبتلا هستند. در تیم سایپا تنها یک مورد پیدا شده و در تیم پرسپولیس نیز دو عضو تدارکات تیم به دلیل داشتن ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفتند.

این موضوع نشان می‌دهد که شرایط لیگ برای شروع شدن بسیار سخت است. جالب است که در یکی از تیم‌های لیگ یکی ایران به نام هوادار نیز سه بازیکن تیم مبتلا به ویروس کرونا هستند. با این شرایط، ادامه رقابت‌های این فصل در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته چرا که هنوز دیگر تیم‌های لیگ برتری تست کرونا نداده‌اند و تنها تیم‌های استقلال، فولاد خوزستان و پیکان اعلام کرده‌اند که هیچ مورد مشکوکی در تیم‌شان دیده نشده است.

یکی از موارد مطرح شده از سوی سازمان لیگ در خصوص موارد بالای ابتلا به ویروس کرونا این بوده که اگر تیمی با پنج بازیکن یا موارد بیشتر از ابتلا به ویروس کرونا مواجه شود امکان حضور مسابقات را ندارد و باید در شرایط خاصی تمرین کند. در چنین شرایطی امکان ادامه لیگ دشوار است چون  تعداد آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیش از حد انتظار است.

انتهای پیام/4048/

نظر شما