شناسهٔ خبر: 40309184 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مسجدهای کوچک در آمریکا+ فیلم

به دلیل تقارن ایام قرنطینه کرونایی در ماه مبارک رمضان، خانواده‌های مسلمان امریکایی جهت حفظ روحیه معنوی خانواده‌هایشان، خانه‌های خود را مانند مساجد تزئین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی "از فرنگ" فیلمی از منزل خانواده مسلمان آمریکایی در ماه مبارک رمضان را منتشر کرد و در این‌ رابطه نوشت: 
 

کرونا و قرنطینه باعث شد تا مسلمانان امریکایی نتوانند چون سال‌های قبل سنت‌های ماه مبارک رمضان از جمله نماز خواندن در مساجد، افطاری مشترک، و دید و بازدید از دوستان و خانواده را بجا آورند. اما قرنطینه باعث نشد تا مسلمانان دست روی دست بگذارند، آن‌ها با درست کردن مینی‌مسجد در خانه‌هایشان فضایی چون مسجد گرم و صمیمی ایجاد و سعی کرده تا حس معنوی ماه رمضان را بخصوص برای فرزندان‌شان حفظ کنند.

استفنی اهل ریجوود، ایالت نیوجرسی می‌گوید، "برای ما این راهی بود تا بتوانیم فضایی هر چند نمادین برای فرزندان‌مان درست کنیم. چرا که ما می‌دانستیم به دلیل کرونا نمی‌توانیم به مسجد برویم و در کنار دوستان و خانواده افطار

کنیم."

تزئین خانه‌ها در ماه رمضان برای مسلمانان امریکایی سنت تازه‌ای نیست، اما به دلیل کرونا و قرنطینه افزایش چشم‌گیری داشته است.

مسلمانان امریکایی با انتشار عکس‌هایی از مساجد کوچک خود در فضای مجازی باعث حفظ فضای معنوی این ماه مبارک شدند.

دانلود

نظر شما