شناسهٔ خبر: 40308829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۵ خرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، منوچهر تیموری مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان ایلام در مناطق شهری زندگی می‌کنند، گفت: ۳۰ درصد جمعیت نیز در مناطق روستایی حضور دارند.

وی افزود: این استان دارای ۵۸۹ هزار نفر جمعیت است که به عنوان کم جمعیت‌ترین استان کشور شناخته می‌شود.

کرونا ۵ میلیارد تومان به زنبورداران ایلام خسارت زد

سید محمد تراب‌میری مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام، اظهار کرد: کشاورزی در ایلام باعث اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان شده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به خسارت‌های کرونا به بخش‌های مختلف کشاورزی ایلام، افزود: کرونا پنج میلیارد تومان به زنبورداران استان ایلام خسارت زده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های تولید عسل در استان، گفت: سالانه بیش از ۹۰۰ تن عسل در استان برداشت می‌شود و بیش از ۲ هزار نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

۱۴ ناحیه و شهرک صنعتی در استان ایلام فعال است

اقبال اسماعیلی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: بخش مهمی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در استان برای سرمایه گذاری، گفت: در استان ایلام ۱۴ ناحیه و شهرک صنعتی است که در شهرک‌ها ۳۰۰ واحد تولیدی وجود دارد.

محدودیت تردد بعد از فصل برداشت تصمیم گیری می‌شود

مجید عسگری فرماندار دهلران، گفت: تصمیم گیری برای کنترل و ایجاد محدودیت تردد ماشین‌های غیرساکن در صورت تداوم وضعیت کرونا در این شهرستان بعد از پایان برداشت محصولات کشاورزی و اتمام فعالیت کمباین‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: درصورت نیاز به کنترل ترددها به دهلران در مبادی ورودی این شهرستان ایست بازرسی‌ها دوباره از سر گرفته خواهد شد و فقط کمباین داران دارای برگه سلامت حق فعالیت و برداشت محصولات کشاورزی شهرستان دهلران را دارند.

۹ پروژه عمرانی و خدماتی روستایی در چرداول در دست اجرا است

الیاس فتاحی فرماندار چرداول در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی روستایی شهرستان چرداول، اظهار داشت: برای ساخت و تکمیل  این پروژه‌ها اعتباری افزون بر ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و  بنیاد مسکن هزینه می‌شود.

وی افزود: این ۹ پروژه‌های عمرانی شامل کانال سنگی، سیل‌بند، احداث دیوار حائل و آسفالت در روستاهای گدمه، صیدنظری علیا، کل کل، دراشکفت، شله کش، گلمه، میان قلعه، جوب سرخ علیا و قریب است.

باشگاه‌های ورزشی کم‌برخورد ایلام بازگشایی می‌شوند

مظفر علی‌شایی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی که از طریق سایت وزارت ورزش و جوانان به صورت فراخوان منتشر شده است باشگاه‌های مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این اطلاعیه رشته‌های ورزشی کم‌تماس مانند فوتبال، والیبال و بدن‌سازی و دیگر رشته‌های کم‌برخورد با دریافت گواهی و تایید هیات پزشکی ورزشی همچنین پذیرش محدود به زودی در مناطق زرد بازگشایی می‌شوند.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما