شناسهٔ خبر: 40307439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۶۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در پویش هر روز یک سوره قرآن شرکت کردند

سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۶۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در پویش هر روز یک سوره قرآن در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

خلیل رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان با نیازهای ویژه در این پویش جز ۳۰ قرآن کریم در مدارس مجازی آموزش داده می‌شود و دانش آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب شدند.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و ادامه داد: همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

رنجبر ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و یادآور شد: بیش از ۶۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی و برنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت کردند.

وی بیان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش آموزان در این برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است، گفت: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.

نظر شما