شناسهٔ خبر: 40307298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام:

آتش سوزی در جنگل های شهرستان بدره مهار شد

ایلام-مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام گفت: با تلاش نیروی مردمی و منابع طبیعی، آتش سوزی در جنگل های شهرستان بدره مهار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا احمدی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی حریق درجنگل‌های منطقه له لار شهرستان بدره نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همیاری، نیروهای بسیج نیروهای هلال احمر، محیط زیست و جوامع محلی به رغم صعب العبور بودن و وزش باد شدید در عرصه حضور یافته و عصر امروز آتش سوزی را مهار کردند.

وی با تاکید براینکه حریق اکنون به شکل کامل مهار شده است، گفت: هنوز اطلاع دقیقی از علت، سطح و میزان آتش سوزی در اختیار نداریم و نیروهای پایش در حال ارزیابی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با بیان اینکه نیروها در ارتفاعات یاد شده، مستقر هستند، گفت: برای پایش دقیق و ممانعت از شعله ور شدن حریق، تا حصول اطمینان کامل، نیروها در منطقه مستقر خواهند بود.

وی اظهار داشت: با شروع فصل گرما عرصه‌های جنگلی و مراتع در معرض حریق بوده و همچنین عامل انسانی نیز یکی دیگر از مهمترین عوامل حریق در عرصه‌های منابع طبیعی است.

احمدی از مدیریت بحران استان، مدیرکل ونیرو های محیط زیست، فرماندار شهرستان بدره، فرمانده سپاه و نیروهای بسیج شهرستان بدره، دادستان شهرستان بدره، نیروهای جهاد کشاورزی، هلال احمر، نیروی انتظامی وسایر ادارات سطح شهرستان و همچنین نیروهای مردمی و دامداران و عشایر منطقه که در اطفاء حریق مشارکت مطلوبی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: همراهی و مشارکت مردم از مهمترین عوامل مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی و منابع طبیعی استان است و مردم می توانند با رعایت موارد ایمنی از این امر جلوگیری کنند

نظر شما