شناسهٔ خبر: 40307226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی

نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر کشور برگزار شد

نماز پرشکوه عید سعید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، گلزار شهدا در سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -




نماز باشکوه عید سعید فطر امسال براساس شیوه نامه‌های ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا با اجرای همه تمهیدات بهداشتی و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای باز مساجد و امامزاده‌ها و گلزار شهدا برگزار شد.
نماز عید سعید فطر یکی از جلوه‌های بزرگ بندگی خدا است که هر سال باعظمت خاصی برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری آن در اجتماعات بزرگ همانند «مصلی امام خمینی(ره)» ممکن نبود، لذا امسال نماز عید سعید فطر فقط در مساجدی که حیاط داشتند برگزار شد و مساجدی هم که رو باز نباشند با حداقل جمعیت اجازه برگزاری نماز داشتند.
پیش از حضور نمازگزاران همه مساجد با همکاری هیئت امنای مساجد ضد عفونی شد و اقلام بهداشتی نیز بین مومنان توزیع شد. همچنین اعلام شده بود که نمازگزاران زیرانداز و سجاده و مهر شخصی همراه داشته باشند.
در برخی از مناطق و مساجد ایستگاه صلواتی پذیرایی و توزیع اقلام بهداشتی بر پا شده بود و به همت خیرین بین نیازمندان سبد کالا نیز توزیع شد. 

نظر شما