شناسهٔ خبر: 40307179 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گچساران در آتش سوخت

تسنیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران طمعه حریق شد، گفت: وزارت کشور و سپاه برای مهار حریق تمام امکانات را اعزام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسین کلانتری در بازید از مناطق دچار حریق در گچساران با بیان این که این گونه آتش سوزی خسارت جبران ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد کرده است، اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل‌های خنگ بنار و گناوه لری از ظهر روز جمعه گذشته آغاز شده و تا کنون در چند مرحله مهار شده اما به دلیل وزش باد، صخره‌ای بودن و پوشش گیاهی متراکم این آتش مجدد شعله‌ور شد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین تصاویر از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گچساران

آخرین اخبار از آتش‌سوزی گچساران

دستور فرمانده کل سپاه برای اعزام دو فروند بالگرد به گچساران

وی بیان کرد: همه ساله نیمی از سال در جنگل و مراتع این استان شاهد بروز اتش سوزی هستیم بنابراین ایجاد پایگاه اطفای حریق در این استان لازم است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از گروه‌های خودجوش، سازمان مردم نهاد دوستداران محیط زیست، نیروهای بسیجی و منابع طبیعی تقدیر کرد و افزود: مدیریت بحران در این چند روز برای مهار آتش سنگ تمام گذاشتند اما با توجه به وسعت آتش سوزی مهار آن با مشکل مواجه  شده است.

کلانتری اظهار داشت: علت این آتش سوزی باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که این گونه آتش سوزی خسارت جبران ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد کرده و دستگاه‌های مسئول  این گونه موارد آتش سوزی را رصد و با خاطیان برخورد قاطع انجام دهند.

کلانتری تصریح کرد:  با رایزنی‌هایی که از سوی وزارت کشور، معاونان، فرماندهی کل سپاه و ارتش صورت گرفت، امکانات خوبی در اختیار ما برای مهار آتش قرار دادند، چهار فروند بالگرد برای اعزام نیرو به ارتفاعات کوه خامی و مهار آتش در منطقه از سوی  وزارت نفت و هوانیروز هم‌اکنون در اختیار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم این آتش سوزی تا غروب امروز مهار شود، اما برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی فردا پنج بالگرد دیگر در منطقه به صورت آماده باش هستند.
وی ادامه داد:  در صورتی که این اتش خاموش نشود فردا سریع ب وارد عملیات دیگر خواهیم شد.

کلانتری تصریح کرد:تاکنون ۲۰۰ نفر نیرو با ۶۰ سورتی پرواز برای مهار آتش به ارتفاعات اعزام شدند.

وی افزود: برای مهار آتش در منطقه از نیروهای آموزش دیده و ماهر برای مهار آتش بسیج شده‌اند.

نظر شما