شناسهٔ خبر: 40307024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دستور رئیس‌جمهور برای حل فوری مشکل آب غیزانیه

روزنامه جوان

رئیس‌جمهور در گفتگو‌های جداگانه با وزیر نیرو و استاندار خوزستان بر رسیدگی فوری و حل مشکل آب آشامیدنی در برخی مناطق اهواز تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفتگو‌های جداگانه با رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، با اشاره به برخی از مشکلاتی که اخیراً برای مردم در تأمین آب آشامیدنی در بعضی از مناطق اهواز به‌وجود آمده، دستور داد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این معضل توسط بخش‌های ذیربط انجام شود.

رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد: باید استاندار، مسئولان استانی و تمام دستگاه‌های مرتبط برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مشکل و سختی برای مردم خوزستان در زمینه تأمین آب آشامیدنی در فصل تابستان برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی برای مردم نباشیم.

گفتنی است بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابع و بزرگ‌ترین بخش شهرستان اهواز است که در بخش شرقی در مسیر‌های اهواز به ماهشهر، رامشیر، رامهرمز و هفتکل واقع شده است. ٨٣ روستا در این بخش واقع شده و بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. شغل اکثر ساکنان کشاورزی و دامپروری است. مشکل آب این منطقه همواره اعتراض‌های مردم منطقه را به همراه داشته است. شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز خوزستان مشکل کم آبی را در این منطقه تشدید بخشیده و فشار را بر مردم بیش از پیش کرده است. این مشکلات و عدم رسیدگی کافی مسئولان را می‌توان دلیل اصلی این اعتراض مردم غیزانیه دانست.

نظر شما