شناسهٔ خبر: 40306919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

رکوردشکنی کرونا در هرمزگان/ثبت ۲۰۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته

فرشیدی گفت: با ابتلای ۲۰۵ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به دو هزار و ۷۴۳ بیمار افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حسین فرشیدی » در گفتگویی خبری اظهار کرد: از مبتلایان جدید، ۱۲۳ نفر در بندرعباس، ۲۱ نفر قشم، ۲۱ نفر رودان، ۲۵ نفر بندرخمیر، ۹ نفر میناب، ۵ نفر بندرلنگه و حاجی آباد یک نفر ثبت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته رکورد انجام تست کرونا در هرمزگان با ۶۵۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ شکسته شد، افزود: روند ابتلا به کرونا در هفته اخیر افزایشی است.


 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ۹۰ درصد موارد زیر ۴۰ سال سن دارند، عنوان کرد: ۸۵ درصد مبتلایان بدون علامت هستند.

 

وی با ذکر این نکته که هم اکنون ۱۵۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری اند، افزود: ۲۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند که وضعیت نیمی از آن‌ها بحرانی است.

 

فرشیدی گفت: در۲۴ ساعت گذشته دو نفر در استان فوت کرده اند و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۳۸ نفر افزایش یافت.


وی با اشاره به اینکه یکی از بیماران فوت شده ۶۳ ساله ساکن بندرخمیر با سابقه بیماری هپاتیت بود، افزود: بیمار فوت شده دیگر هم خانم ۲۴ ساله از بندر عباس که اضافه وزن داشت.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بررسی آمار و وضعیت مبتلایان به کرونا در استان نشان می‌دهد در وضعیت پیک بیماری در استان قرار داریم.

 

فرشیدی نسبت به اوج گیری بیماری در یکی دو هفته آینده در استان هشدار داد و علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان را افزایش آزمایش‌های تشخیصی کرونا و رعایت نکردن فاصله‌های گذاری فیزیکی و هوشمند دانست.


وی تشدید مراقبت‌های بهداشتی را خواستار شد و بر  ضرورت برخورد با صنوف متخلفی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تاکید کرد.

 

 

 

پایان پیام/88

برچسب‌ها:

نظر شما