شناسهٔ خبر: 40306768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 5 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

واکنش محسن رضایی به تجمع مردم در غیزانیه اهواز

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتری خود نوشت: «بیش از پانصد هزار بشکه تولید ‎نفت روزانه منطقه شهید پرور ‎غیزانیه است، ولی اهالی آن منطقه آب شرب ندارند. این صحنه‌ها از قبیل: مسجدسلیمان و برخی مناطق پیرامون عسلویه و... دستپخت افکار آمریکایی در اداره اقتصاد کشور است.»

z1og_fefdjnd3y7qv

صدیقه کیانفر در گذشت + بیوگرافی و علت مرگ

صدیقه کیانفر صبح امروز دوشنبه پنجم خردادماه درگذشت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

تولیت آستان حضرت معصومه (س): از رهبری که درمورد بازگشایی حرم‌ها به مسئولان تذکر دادند، تشکر می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه بسته شدن حرم ها، مسجد جمکران، امامزادگان و تعطیلی تجمع‌های مذهبی را یکی از خسارت‌ها و تنگنا‌های کرونا ویروس دانست و افزود: مردم با ایمان و مطیع اهل بیت با همه تلخی این دوران را تحمل کردند و اکنون در آستانه بازگشایی صحن‌های حرم‌های مطهر هستیم و با همکاری مردم، لطف خدا و امام زمان (عج) لطف شامل همگان خواهد شد و در آینده رواق‌ها و محل استقرار ضریح مطهر نیز بازگشایی خواهد شد. امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ما از رهبری که در امر بازگشایی این حرم‌ها به مسئولان تذکر دادند، تشکر می‌کنیم و از همه خدمتگزاران کشور در ستاد ملی مبارزه کرونا اعم از پرستاران، پزشکان، کادر درمانی، طلبه‌ها و دانشجویان، بسیج و نیرو‌های خدوم و خیران و تمام کسانی که همچنان در این ایام برای مبارزه با این ویروس منحوس در خدمت مردم هستند، قدردانی می‌کنیم.

z1og_fefdjnd3y7qv

با خاموش کردن این ژن در بدنتان لاغر شوید

دانشمندان به تازگی ژنی کشف کردند که نشان می‌دهد تنها یک درصد از جمعیت به واسطه آن هرچه دلشان می‌خواهد می‌توانند غذا بخورند و چاق نشوند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

آبفای خوزستان: مشکل آب غیزانیه خوزستان ظرف سه هفته آینده حل می‌شود

عادل حرباوی قائم مقام آبفای خوزستان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غیزانیه، در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان، یکی از بخش‌های طرح آبرسانی به غیزانیه است که از سال ۸۵ وارد مدار بهره‌برداری شد، اما از آن زمان تاکنون مشکلاتی پیدا کرده که در حال حاضر عملیات بازسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت آن در حال انجام است مدیرعامل سابق شرکت آبفار روستایی خوزستان با بیان اینکه ظرف دو الی سه هفته آینده، بهره‌برداری از تصفیه خانه افزایش ظرفیت داده خواهد شد گفت: یکی از بخش‌های پروژه آب‌رسانی به غیزانیه خواهد بود و بخش بعدی و اصلی این عملیات، خط انتقال بین تصفیه‌خانه شیبان و ایستگاه پمپاژ سفیره به طول ۲۵ کیلومتر است که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و از مقدار این عملیات ۲۰۰ متر باقی‌مانده که ظرف روز‌های آینده به اتمام خواهد رسید.

z1og_fefdjnd3y7qv

خبری جدید برای جاماندگان سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم از پیگیری موضوع جاماندگان سهام عدالت در دوره یازدهم مجلس خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

کوچکی نژاد: در مجلس آینده جلوی حذف ۴ صفر از پول ملی را می‌گیریم

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به مصوبه مجلس دهم درباره حذف چهار صفر از پول ملی افزود: من از مخالفان این مسئله بودم و معتقدم در وضعیت کنونی که با اقتصاد متلاطم مواجه هستیم، دادن شوک‌های جدید به اقتصاد کشور مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند، چون باید میلیارد‌ها تومان برای به روزرسانی و تطبیق سیستم‌های حسابداری و بانکی با وضعیت جدید هزینه شود. نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: الان زمان آن نیست که اقدام به حذف چهار صفر از پول ملی کنیم. به همین خاطر مجلس آینده در برگرداندن مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی جدی است و امید دارد که شورای نگهبان این مصوبه را به مجلس عودت دهد تا بتوانیم آن را مسکوت و از دستور کار خارج کنیم. معتقدیم اگر این مصوبه قانون شود و به اجرا درآید شوک‌های جدیدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند. کوچکی نژاد درباره نگاه مجلس آینده در حوزه سهام عدالت گفت: معتقدیم باید خیلی با احتیاط در این حوزه عمل کرد، چون مردم خیلی توجیه نیستند.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

آغاز خرید ۳۰ درصد سهام عدالت از سوی بانک ها از سه شنبه

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.z1og_fefdjnd3y7qv

خباز: هنوز مجلس شروع نشده، عده‌ای خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند

محمدرضا خباز: معتقدم همه گرفتاری‌ها برای ما از سوی ایالات متحده نیست تعدادی از آن‌ها در اثر سومدیریت خودمان است؛ آمریکا عربده‌کشی می‌کند بعد عده‌ای از آقایان با او هم‌صدایی و هم‌نوایی میکنند این بسیار برای کسی که ادعای انقلابی‌گری میکند، ناپسند است. این فعال سیاسی ادامه داد: دولت در رکود اقتصادی است از سوی دیگر کرونا زجرش می‌دهد این آقایان به جای اینکه کمک کنند چوب لای چرخش می‌گذارند و از آلان که هنوز مجلس تشکیل نشده است، خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند. وی تاکید کرد: این رفتار‌ها بسیار بد است، کشور را متززل می‌کند، این کار‌ها نه اخلاقی است و نه انسانی، امروز که زمان تسویه حساب سیاسی نیست، امروز زمان کمک است؛ این رفتار‌ها بسیار بد است، باید گفت: بسیار بد است عده‌ای خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و کشور را به اغتشاش می‌کشانند که به وحدت و انسجام ملی ما آسیب می‌زند.

z1og_fefdjnd3y7qv

کرونا را اولین بار چه کسی به ایران آورد ؟

با فوت دو مرد در قم شیوع بیماری کرونا در ایران به صورت رسمی اعلام شد و ترس و واهمه از ابتلا به این ویروس مرگبار گسترش یافت. بسیاری بر این عقیده بودند که طلبه های چینی این بیماری را به ایران آورده اند و برخی می گفتند استفاده از کارگران چینی کرونا را وارد ایران کرده است. در این میان دانشجویان چینی هم متهم شدند که ویروس کرونا را به ایران آورده اند. اما اولین نفر که بود؟ در این گزارش می خوانید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.z1og_fefdjnd3y7qv

میرلوحی:مردم درحال عبور از اصلاح طلبانند

محمود میرلوحی، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان: موضوع مورد توجه، اما این است که جامعه حتی در حال عبور از اصلاح طلبان است و شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» هم حاکی از همین موضوع است و این مسئله باید برای نظام هم مهم باشد. شاید شورای نگهبان و حامیان آن فکر می‌کردند انتخابات آشِ خاله است و اصلاحات به هر شکلی برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد و مجلس یازدهم هم به همین شکل تشکیل می‌شود و نهایتا می‌گفتند دیدید شما اصلاح طلبان رای ندارید؛ اگر چنین می‌شد اصولگرایان می‌گفتند مردم از شما خسته شدند. اما پیام مردم در انتخابات اسفند ماه غیر از این بود.

z1og_fefdjnd3y7qv

شرایط ثبت نام خودرو تغییر کرد

قائم مقام مدیرعامل سایپا اعلام کرده که در طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا، الزام چک صیاد برداشته شده و چک عادی نیز برای تسهیلات پذیرفته می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

حمایت نیکزاد از ریاست مجلس آینده توسط حاجی بابایی

عصر ایران نوشت:بنا به گفته یک منبع آگاه روز گذشته، نشستی مشترک میان حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد (۲ نماینده منتخب مجلس جدید) برای هماهنگی و دستیابی به توافق درباره هیات رئیسه مجلس یازدهم برگزار شد.در نتیجه این جلسه، نیکزاد بار دیگر حمایت خود را از ریاست مجلس توسط حاجی بابایی اعلام و متقابلا حاجی بابایی نیز بار دیگر رسما از نیکزاد برای تصاحب کرسی نایب رئیسی اول مجلس یازدهم اعلام حمایت کرد. حاجی بابایی نیز بار دیگر در جریان این نشست گفته است: با توجه به عهدی که از قبل در جمع منتخبین مردم با یکدیگر داشتیم با همه‌ی قوا از نایب رئیسی شما در مجلس یازدهم حمایت خواهم کرد چرا که مجلس یازدهم نباید از خدمات شما محروم بماند.هفته گذشته حمیدرضا حاجی بابایی، سید شمس الدین حسینی و علی نیکزاد در جلسه به این توافق رسیدند که حمیدرضا حاجی بابایی از میان جمع سه نفره شان کاندیدای ریاست مجلس یازدهم شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

قابلیت چت ویدئویی برای کاربران اینستاگرام + آموزش

فیسبوک پس از به‌روزرسانی و افزودن قابلیت جدید "مسنجر رومز"، اکنون با ایجاد این سرویس در اینستاگرام، امکان تماس تصویری گروهی برای کاربران این شبکه اجتماعی را فراهم نمود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیاتی تازه‌ از عملکرد شبکه فساد سلطان خودرو، نمایندگان مجلس و مدیران سایپا

وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز از کشور و نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودروی سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصر به فرد به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰ میلیارد تومان با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کرده‌اند.این قرارداد از سوی مهدی جمالی متهم ردیف سوم این پرونده به عنوان مدیرعامل سابق سایپا تایید و امضا می‌شود تا این اقدامات مجرمانه، اخلال در بازار خودرو را رقم بزند.پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودرو‌ها به ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودرو‌ها و روند اجرای آن ۲ تن محمد عزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس دهم و از دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب رییس گروه خودروسازی سایپا می‌کنند./باشگاه خبرنگاران

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما