شناسهٔ خبر: 40306582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روز بی‌سابقه کرونا در هرمزگان / شناسایی ۲۰۵ نفر و فوت دو نفر در ۵ خرداد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با شناسایی ۲۰۵مبتلای جدید به کرونا در این استان، شمار مبتلایان به ۲۷۴۳ نفر رسید.

به گزارش فارس، حسین فرشیدی امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: تا امروز ۱۵هزار و ۵۹۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۵۴ مورد منفی بوده است.

وی افزود: طی یک روز اخیر ۲۰۵ بیمار جدید شامل بندرعباس ۱۲۳نفر، بندرخمیر ۲۵نفر، قشم ۲۱نفر، رودان ۲۱نفر، میناب ۹نفر، بندرلنگه ۵نفر و حاجی‌آباد ۱ نفر شناسایی شده‌اند که جمع کل مبتلاشدگان بیماری کووید۱۹ در هرمزگان به ۲۷۴۳نفر رسید.

به گفته دکتر فرشیدی، از بین افراد مبتلاشده تاکنون ۵۵۴ نفر بهبودی کامل یافته‌اند و ۵۶ بیمار نیز هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند. همچنین ۲۰۷۷نفر از بیماران مبتلا به کرونا تحت مراقبت خانگی قرار دارند و ۱۸ نفر هم در مراکز تکمیل درمان نقاهت‌گاه‌ها حضور دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: طی یک روز اخیر دو نفر از بیماران مبتلا به کرونا مرد ۶۳ساله از بندرخمیر سابقه هپاتیت C و زن ۲۴ساله بدون بیماری زمینه‌ای از بندرعباس جان خود را از دست دادند و شمار فوت‌شدگان به ۳۸نفر رسید.

وی درباره شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان از ابتدای شیوع کرونا نیز آمار ذیل را اعلام کرد:

بندرعباس ۱۹۸۹ نفر
میناب ۲۴۵ نفر
قشم ۱۳۱ نفر
رودان ۱۰۲ نفر
حاجی‌آباد ۶۹ نفر
بندرخمیر ۶۶ نفر
کیش ۵۴ نفر
بندرلنگه ۴۱ نفر
پارسیان ۱۸
بستک ۱۵
جاسک ۷
سیریک ۳
بشاگرد ۳

برچسب‌ها:

نظر شما