شناسهٔ خبر: 40306574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد از افزایش قارچ گونه مراکز دانشگاهی /دستگاه قضایی به مشکلات پل سرداران شهید بناب ورود کند

منتخب مردم بناب در مجلس یازدهم عدم تصویب و ابلاغ طرح جامع شهری بناب در سال‌های اخیر را از دلایل اصلی افزایش و گرانی مسکن اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام محمد باقری بنابی منتخب مردم بناب در مجلس یازدهم در آستانه آغاز به کار مجلس یازدهم در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر اظهارکرد: امیدواریم ادامه دهنده راه شهدای عملیات آزادی خرمشهر در عمل باشیم.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود تورم و افزایش سرسام آور قیمت مسکن، مخصوصاً در شهرستان بناب جوانان امیدی برای ازدواج و تشکیل خانواده ندارند.

او در بخش دیگری از این گفتگوی خبری به اقدامات صورت گرفته در سه ماهه گذشته در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: با تلاش و همراهی فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با قدم‌هایی که برداشته شده، خون تازه‌ای در رگ‌های شهرستان تزریق شده است و اقدامات خوبی در هفته‌ها و ماه‌های آتی در حوزه‌های مختلف شهرستان صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به مشکلات شهرک، ولی عصر (عج) شهرستان و دغدغه مسئولان برای رفع مشکلات آن گفت: با وجود اینکه عملیات اجرای شهرک از سال ۱۳۷۲ آغاز شده است، ولی همچنان ساکنان شهرک با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند و بر اساس پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قدم‌های خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های آن برداشته شده است.

حجت الاسلام باقری بنابی عدم تصویب و ابلاغ طرح جامع شهری بناب در سال‌های اخیر را از دلایل اصلی افزایش و گرانی مسکن اعلام کرد و گفت: با تشکیل جلسات مختلف کارشناسی امیدواریم در آینده نزدیک با تصویب و ابلاغ طرح جامع شاهد حل مشکلات باشیم.

او ضمن اعلام آمادگی شهرستان علی الخصوص بخش خصوصی برای راه اندازی فرودگاه جدید در بناب تصریح کرد: با توجه به موقعیت فرودگاه سهند هرگونه هزینه و سرمایه گذاری در آن جفا به بیت المال است. در حالی که ۸۰۰ هکتار زمین برای احداث فرودگاه توسط بخش خصوصی در بناب آماده است که در صورت راه اندازی آن برای ۳ میلیون نفر جمعیت شهر‌های جنوب استان آذربایجان شرقی و شهر‌های آذربایجان غربی جوابگو خواهد بود و در صورت راه اندازی آن زمینه اشتغال برای ۵۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود. از این رو انتظار می‌رود مسئولان امکانات را تنها در مرکز استان متمرکز نکنند و در اجرای پروژه‌ها نگاه ملی داشته باشند.

توسعه مراکز آموزش عالی از موضوعات و محور‌های دیگر این نشست خبری بود. باقری بنابی معتقد است توسعه مراکز آموزش عالی در سطح کشور به یک دکان تبدیل شده است که در چهار دهه اخیر با ایجاد واحد‌های دانشگاهی غیرانتفاعی دنبال کسب ثروت بوده اند.

او اظهار کرد: باید چشم انداز مشخصی برای توسعه مراکز آموزش عالی شهرستان داشته باشیم و نباید صرفاً با چشم درآمدزایی به آن نگاه کرد.

نماینده سابق مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قارچ گونه مراکز دانشگاهی بدون آینده نگری در شهر‌های مختلف کشور یادآور شد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی دانشگاه آزاد و پیام نور برای رهایی از شرایط فعلی باهم ادغام شوند و برای سروسامان دادن به وضعیت دانشگاه‌ها احساسات را کنار بگذارند و دانشگاه آزاد و پیام نور به یک دانشگاه نیمه دولتی تبدیل شده و زیر نظر وزارت علوم فعالیت کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: با وجود کاهش دانشجو در دانشگاه‌های شهرستان هیچ تعدیل نیرو در دانشگاه‌های منطقه نداریم و سعی خواهیم کرد با توسعه رشته‌های جدید نسبت به تقویت و توسعه مراکز دانشگاهی شهرستان قدم‌های اساسی برداریم.

او در ادامه این گفتگوی خبری در خصوص مشکلات پل سرداران این شهرستان نیز گفت: به دلیل طولانی‌تر شدن اجرا و تکمیل این پل که به یک سوژه در منطقه و حتی کشور تبدیل شده بود و قریب به ۲۵۰ میلیارد ریال توسط دولت برای آن هزینه شده است، امیدواریم دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم به پرونده پل سرداران شهید بناب (میدان معلم) از ابتدای شروع طرح تا حالا ورود نموده و ضمن برخورد با خاطیان احتمالی آن به افکار عمومی در این خصوص پاسخ دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما