شناسهٔ خبر: 40306179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص 700 میلیارد ریال اعتبارات بازآفرینی شهر دوگنبدان/ هزار واحد مسکونی در زلزله خسارت دید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زلزله روز گذشته شهرستان گچساران تعداد یک هزار واحد مسکونی به آنها خسارت وارد شد که خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت و مصوبه دولت و ابلاغیه بانک مرکزی در زمینه نوسازی بافت فرسوده تسهیلات آنها آماده پرداخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با هیات همراه از بافت فرسوده دوگنبدان  بازدید به عمل آورد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بافت فرسوده دوگنبدان که برخی از منازل مسکونی در این بافت بر اثر زلزله روز گذشته خسارت به آنها وارد شده است بازدید  به عمل آورد.

 در حاشیه این بازدید حسین کلانتری اظهار کرد: 6 محله از جمله محله‌های لبنان،کیامرثی، سادات، پربالی و خیابان امینی محله بافت فرسوده دوگنبدان محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستند.

وی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی شهری تعداد 3 هزار واحد نوسازی خواهد شد، افزود: تاکنون 1300 واحد در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان امسال تعداد 2 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی و بازآفرینی می‌شود، گفت: هم اکنون تعداد 600 واحد منزل مسکونی در مرحله احداث، تشکیل پرونده هستند.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه امسال 700 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده شده است، گفت: امسال 500 میلیارد تومان تسهیلات با سود کم درصد و 200 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض تخیص داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله شدید روز گذشته شهرستان گچساران گفت: در این زمین لرزه 10 الی 40 درصد به واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان و روستاها خسارات وارد شده است.

کلانتری ادامه داد: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته و تنها 16 نفر به مراکز درمانی گچساران مراجعه که تعداد 15 نفر سرپایی مداوا و تنها یک مورد شکستگی دست بوده است.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله در همان ساعات اولیه 12 تیم ارزیاب از سوی ستاد بحران برای ارزیابی خسارات به شهرستان گچساران اعزام شدند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در این زمین لرزه به تعداد یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد که خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت و مصوبه دولت و ابلاغیه بانک مرکزی در زمینه نوسازی بافت فرسوده  تسهیلات آنها آماده پرداخت است.

کلانتری ابراز کرد: واحد‌های خسارت دیده در قالب بازآفرینی شهری چه واحدهای روستایی و چه شهری اعتبارات تخصیص داده می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: در زلزله روز گذشته شهرستان عمدتا خسارت به واحدهای مسکونی روستا و مناطق شهری در بافت فرسوده  وارد شده که برای مقاوم سازی این واحدهامشکل تامین اعتبارات و تسهیلات  نداریم.

 انتهای پیام/82031

 

نظر شما