شناسهٔ خبر: 40306077 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سرپرست مسابقات سازمان لیگ: شاید تست‌های کرونای باشگاه‌ها کامل نبوده است / اسرار پزشکی اجازه انتشار ندارند / باشگاه‌ها نتیجه تست‌ها را به ما بدهند، مجوز لازم را اخذ کنند و بعد وارد تمرینات شوند

سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: متأسفانه این اخباری که منتشر می‌شود اخبار خوبی نیست. شاید تست‌ها کامل نبودند و اگر تست‌ها کامل باشند این نتیجه‌ها حاصل نشود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهیل مهدی سرپرست مسابقات سازمان لیگ درباره اعلام شدن تست کرونا برخی از بازیکنان لیگ برتر اظهار داشت: ما هنوز به طور تمام و کمال نتایج تست‌ها را دریافت نکرده‌ایم. یکی از تذکراتی که ما به باشگاه‌ها دادیم این بود که ابتدا تست‌ها را بگیرند و پس از اخذ مجوز شروع به تمرین کنند، اما برخی باشگاه‌ها به خاطر اینکه سریع‌تر به فاز آماده‌سازی برسند و رقابت‌ها را از دست ندهند زودتر تمرینات را شروع کردند. ما این نیت آن‌ها را به فال نیک می‌گیریم، ولی برخی از باشگاه‌هاه هنوز تست‌های‌شان را برای ما نفرستاده‌اند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: متأسفانه این اخباری که منتشر می‌شود اخبار خوبی نیست. شاید تست‌ها کامل نبودند و اگر تست‌ها کامل باشند این نتیجه‌ها حاصل نشود. به هر حال تست‌ها باید به ما داده شود و من از باشگاه‌ها خواهش می‌کنم پیش از اینکه وارد فاز آماده‌سازی شوند تست‌ها را به ما بدهند و مجوز لازم را اخذ کنند و بعد وارد تمرینات شوند.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ که با برنامه «ورزش تعطیل نیست» گفتگو می‌کرد، عنوان کرد: واقعیت این است که اسرار پزشکی حتی در حد یک سرماخوردگی هم اجازه انتشار ندارند، چه برسد به بحث انتشار نتایج تست باشگاه‌ها. این انتشار‌ها از سوی سازمان لیگ و یا ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش اتفاق نیفتاده است، بلکه توسط خود باشگاه‌ها و یا عوامل نزدیک به باشگاه‌ها منتشر می‌شود که کار درستی نیست.

مهدی در پاسخ به این سوال که چه کسی این تست‌ها را تأیید می‌کند، اظهار داشت: چرخه و پروتکل را کاملاً مشخص کرده‌ایم. پروتکل از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص شده و مدیریت آن برعهده ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش است. گفته‌ایم بازیکنان در مراکزی که مورد تأیید وزارت بهداشت است، تست بدهند و بعد تست‌های خودشان را برای ما بفرستند و تأییدیه تمرین بگیرند. ما این اتفاقات را به حساب این می‌گذاریم که استنباط درستی از این فضا وجود نداشته، ولی من فکر می‌کنم از هفته آینده این قضیه باید به شکل روتین خود پیش برود.

وی افزود: خوشبختانه اتفاق دیگری که به طور موازی دارد اتفاق می‌افتد این است که قرار شده تمامی عوامل آموزش دیده در ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش در تمامی جلسات تمرینی تیم‌ها حاضر شوند و اجرای پروتکل را چک کنند.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ تأکید کرد: ممکن است به حساب بی نظمی اولین مرحله اجرای پروتکل یک سری مشکلات به وجود بیاید، ولی امیدوارم هر چه سریع‌تر باشگاه‌ها مثل روز‌های اول به ما کمک کنند. ما سعی می‌کنیم نظارت را کمی بیشتر کنیم.

مهدی در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم چقدر خوب شد که این تست‌ها گرفته شد، چون اگر این عزیزان تست نمی‌شدند و به مرحله نقاهت می‌رسیدند متأثر می‌شدیم.‌ای کاش ما این تست‌ها را زودتر می‌گرفتیم. این وظیفه باشگاه‌ها است که روی بازیکنان نظارت کامل داشته باشند. مسلماً اگر بازیکنان در چارچوب نظارتی باشگاه‌ها قرار بگیرند، با خطرات کمتری مواجه می‌شوند تا اینکه آن‌ها را به خودشان واگذار کنیم.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما