شناسهٔ خبر: 40306007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خوزستان تشریح کرد:

جزییات تعطیلی و فعالیت مراکز اداری و تجاری استان تا پایان هفته جاری/تصمیم گیری در مورد نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه ها به استانداری خوزستان واگذار شد

استاندار خوزستان گفت: مقرر شد ادارات، بانک ها، اصناف و مشاغل کم خطر تا پایان هفته با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امشب(دوشنبه ۵ خرداد ماه) جزییات فعالیت ادارات، بانک ها و اصناف تا پایان هفته جاری را اعلام کرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته و لحاظ شرایط کلی استان از جنبه های مختلف بهداشت و سلامت، مسایل اجتماعی و معیشتی، مقرر شد ادارات، بانک ها، اصناف و مشاغل کم خطر تا پایان هفته با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند.

او گفت: بر اساس دستورالعملی که ویژه هفته جاری خواهد بود ساعت اداری ۷ تا ۱۴ اعلام می شود و ادارات و بانک ها نیز ملزم به رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر دادن دورکاری یا مرخصی بدون محاسبه به یک سوم پرسنل و عدم لزوم حضور پرسنل دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و شیرده و افراد بالای ۶۰ سال در محل کار هستند.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: فعلا در خوزستان فعالیت مشاغل پر خطر شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع های تجاری، بازارچه و بازار روزها، تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ها، گرمابه و سونا و سالن های ماساژ، مراکز بازی و تفریح، باشگاه های بدنسازی، کافی شاپ ها، قهوه خانه و چایخانه و تریا ممنوع و بازگشایی صرفا برای مشاغل کم خطر و توام با رعایت پروتکل ها با نظارت‌های مستمر خواهد بود

شریعتی در خصوص وضعیت مدارس و دانشگاه ها نیز اضافه کرد: همچنین با توجه به وضعیت خاص همه گیری کرونا در استان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تا زمان رسیدن به ثبات نسبی همچنان به تعویق انداخته می شود و با هماهنگی صورت گرفته با مقامات کشور تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت مدارس و دانشگاه ها در اختیار استانداری خوزستان قرار گرفته است.

استاندار خوزستان در پایان افزود: همچنین از بازگشایی هتل ها و نیز برگزاری تجمع تا حصول اطمینان از کاهش محسوس روند اپیدمی ممانعت به عمل می آید.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما