شناسهٔ خبر: 40305589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چامسکی: هیچ مدیریت منسجمی در آمریکا برای مقابله با کرونا وجود ندارد

فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی با انتقاد از دولت کشورش در مقابله با ویروس کرونا گفت: وضعیت هرج و مرج کامل است. هیچ مدیریت منسجمی وجود ندارد. ریاست جمهوری و کاخ سفید در دستان کسی است که به هیچ چیز جز قدرت خودش و چشم‌انداز انتخابات آینده علاقه‌ای ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه درباره شیوع ویروس کرونا با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ در مواجهه با بجران بیماری همه‌گیر کووید 19، رئیس جمهوری ایالات متحده را فردی «ضد اجتماع» و «خودبزرگ بین» خواند.

چامسکی گفت: «وضعیت هرج و مرج کامل است. هیچ مدیریت منسجمی وجود ندارد. ریاست جمهوری و کاخ سفید در دستان یک انسان ضد اجتماع خودبزرگ‌بین است که به هیچ چیز جز قدرت خودش و چشم‌انداز انتخابات آینده علاقه‌ای ندارد. برای او مهم نیست که چه اتفاقی برای کشور و جهان می‌افتد. اتفاقات یکی پس از دیگری رخ می‌دهد و هرج و مرج کامل است.»

این فیلسوف سرشناس آمریکایی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست دونالد ترامپ در عدم مشارکت با سازمان جهانی بهداشت پس از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و تهدید به قطع کمک مالی به این سازمان به اتهام پشتیبانی از چین گفت: «بسیاری از میان رای‌دهندگان او (ترامپ) سازمان‌های بین‌المللی را دوست ندارند. آنها می‌گویند که ما خودمان در قله هستیم، به هیچکس نیاز نداریم و کسی هم نباید به ما چیزی بگوید. بنابراین (دونالد ترامپ) با خود می‌گوید که برای جمع‌آوری رای این عده بد نیست که بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کنیم یا به سمت انحلال آن پیش برویم. البته اینکار عواقب بسیاری دارد. سازمان جهانی بهداشت کارهای دیگری هم انجام می‌دهد و سراسر آفریقا برای کنترل بیماری‌ها به این سازمان متکی هستند؛ حالا با این ویروس هم که وضعیت بدتر است.»

 

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهوری ایالات متحده هفته گذشته در نامه‌ای به تدروس آدهنوم گِبرِیِسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به واکنش این سازمان به شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که در صورتی که سازمان جهانی بهداشت نتواند «عدم وابستگی خود به چین» را اثبات کند و ظرف 30 روز آینده رویه خود را به صورت «چشمگیر بهبود نبخشد» وی برای همیشه کمک‌ هزینهٔ ایالات متحده به این سازمان را قطع خواهد کرد.

بسیاری از منتقدان داخلی سیاست دونالد ترامپ در برخورد با سازمان‌ها و شرکای بین‌المللی آمریکا در موضوع بیماری همه‌گیر کووید 19 را به ضرر منافع کشور، مقابله با ویروس کرونا و تبادل اطلاعات برای کشف واکسن آن می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما