شناسهٔ خبر: 40305304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بالگرد برای مهار آتش سوزی دهرود دشتستان از شیراز اعزام شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده از طریق سازمان جنگل‌ها و مراتع، وزارتخانه های کشور و دفاع یک فروند بالگرد آبپاش از شیراز به قصد مهار آتش در منطقه دهرود سفلی بخش ارم شهرستان دشتستان به پرواز درآمده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا منتظری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: افزون براین یک فروند بالگرد نفر بر جمعیت هلال احمر نیز در ساعت‌های آینده برای امداد رسانی به منطقه اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: هرچند اوضاع تحت کنترل است اما آتش سوزی همچنان ادامه دارد و همه نیروهای مردمی، یگان حفاظت، مسئولان منطقه‌ای، بسیج، عشایر و سایر افراد در منطقه حاضر و در تلاش برای مهار آتش هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر نزدیک به 200 نفر برای مهار آتش در منطقه حضور دارند .

منتظری در خصوص اعلام برخی آمارها در فضای مجازی مربوط به مساحت عرصه‌هایی که در آتش سوخته است گفت: تا مهار کامل آتش امکان اعلام هیچ عدد و رقمی در خصوص سطح سوخته شده امکان پذیر نیست اما برآوردها نشان می‌دهد تاکنون کمتر از هزار هکتار از منطقه تحت تاثیر آتش قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: برهمین اساس هیچ یک از آمار اعلام شده در فضای مجازی اعم از چهار هزار و 200 و هفت هزار هکتار صحت ندارد و حداکثر براساس برآورده انجام شده تا این ساعت تنها 10 درصد این آمارها تخمین زده شده است اما پس از مهار آتش مساحت دقیق عرصه و میزان خسارت به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین استاندار و معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز با حساسیت موضوع آتش سوزی منطقه دهرود را رصد می‌کنند و فرماندار و بخشدار نیز در منطقه حاضر و پشتیبانی لازم از عملیات خاموش کردن آتش را انجام می‌دهند.

منتظری گفت: کوهستانی و صعب العبور  منطقه همراه با  شدت وزش باد و شیب تند  کار عملیات مهار آتش را سخت کرده است.

از روز جمعه آتش در ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان آغاز و پس از ۱۸ ساعت تلاش نیروهای یگان حفاظت و سایر نیروهای دیگر آتش مهار شد اما با توجه به شرایط جوی و وزش باد آتش برای بار دوم شنبه شب دوباره شعله ور شد.

تاکنون بیش از سه بار آتش مهار شده اما دوباره شعله ور می‌شود  و نیروهای امدادی و یگان حفاظت همچنان در منطقه حضور دارند.

نظر شما