شناسهٔ خبر: 40305266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهردار منطقه ۹ شیراز

یادمان «شهدای گمنام» در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید

میرزایی گفت: در آینده نزدیک، پروژه بوستان «آرامش» و پارک حاشیه‌ای «گلبهار» و نیز یادمان «شهدای گمنام» به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ، «فرزاد میرزایی»، با تشریح اقدامات انجام شده در ۱٨ ماه گذشته در حوزه‌های مختلف مالی و درآمدی، فنی و عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری و فضای با بیان اینکه پروژه‌های منطقه در سال گذشته، براساس تکلیف بودجه اجرا شده‌اند، گفت: تعدادی از این پروژه‌ها در سال گذشته افتتاح شدند و مابقی ازجمله بلوار «سپیده» نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده‌اند که ان‌شاءالله به زودی تکمیل و افتتاح خواهند شد.

شهردار منطقه ۹ شیراز از جمله پروژه‌های افتتاح شده را ورزشگاه بزرگ ماهان در جنوب شهرک مهدی آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برشمرد که زمین، نظارت مهندسی و ساختمانی و تاسیساتی توسط شهرداری و پرداخت هزینه ساخت حدود ۵۰ میلیارد ریالی آن نیز توسط خیر نیک‌اندیش آقای «حسین جوکار» انجام شده است.

وی از پیاده‌راه و مسیر دوچرخه‌سواری «طلائیه»، شیب شکن «سجادیه»، فرهنگسرای «استاد بهمن بیگی»، جدول‌گذاری و لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در منطقه، رفع نقاط حادثه‌خیز و سیل‌گیر، اجرای طرح‌های هندسی و ... به عنوان دیگر پروژه‌های افتتاح شده نام برد.

میرزایی افزود: در آینده نزدیک، پروژه بوستان «آرامش» و پارک حاشیه‌ای «گلبهار» و نیز یادمان «شهدای گمنام» به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه رودخانه چنارراهدار که ۱۶ کیلومتر آن از این منطقه می‌گذرد، به منظور جلوگیری از طغیان و سیلاب، بطور کامل لایروبی شده، اضافه کرد: الحمدالله در سال ۹٨ علی‌رغم بارش‌های خوب، مشکلی در منطقه 9 پیش نیامد.


این مقام مسئول، درآمد این منطقه در سال ۹٨ را دارای رشد بیش از ۳۳ درصدی نسبت به سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: در حوزه مالی و درآمدی، شهرداری منطقه نه با ۱۳۱ درصد جذب، از مناطق برتر شهرداری به حساب می‌آید.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: در حوزه شهرسازی نیز حدود ۲ هزار و یکصد پروانه ساختمانی، پایانکار و عدم خلاف و بیش از سه هزار و ۵۰۰ پاسخ استعلام صادر شده است.

وی افزود: در سال ۹٨، حدود ۱٨۰ میلیارد ریال هزینه تملک اراضی مورد نیاز شهرداری جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری شده است.

به گفته شهردار منطقه 9 شیراز، در بخش حقوقی ۹۰ پرونده در این منطقه در محاکم مختلف در جریان است که تنها در ۱۱ مورد به ضرر شهرداری رٲی صادر شده که عمدتا مربوط به پرونده‌های تملکی حریم کمربندی بوده است.

میرزایی افزود: در بخش امور شهر بیش از ۹۵ درصد پروژه‌ها، بصورت صد در صد محقق شده است.

وی ادامه داد: در حوزه سیما، منظر و فضای سبز نیز سرانه فضای سبز در منطقه به طور کلی در حدود ۱۲ مترمربع است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به تاکیدات شهردار شیراز مبنی بر اجرای نهضت آسفالت، گفت: منطقه ۹ نیز این مهم را به طور ویژه در رٲس برنامه‌های سال جاری خود قرار داده است.

وی در پایان اجرای تعدادی از پروژه‌های شاخص مد نظر در سال ۹۹ از جمله، ساماندهی و زیباسازی محور ورودی شعر از بوشهر، احداث بوستان ساحلی «طلائیه»، احداث پارک «سامان»، تکمیل روشنایی بلوار «طلائیه» و ورودی محور بوشهر، تکمیل مسیر پیاده‌راه و دوچرخه‌سواری، طلائیه، احداث بوستان «تپه نورالشهداء» و ... را به شهروندان منطقه، مژده داد.

 

پایان پیام/130

نظر شما