شناسهٔ خبر: 40305017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خوزستان وعده داد؛

رفع مشکل آب شرب تا ۲ هفته آینده در مشرحات و غیزانیه بزرگ/ طلب آب از سوی مردم غیزانیه به حق است

استاندار خوزستان گفت: آب شرب در منطقه مشرحات و غیزانیه بزرگ تا ۲ هفته آینده وصل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ به دنبال رفع مشکلات منطقه بوده، گفت: پروژه‌ای بزرگ به منظور رفع این مسئله کلید خورده و رو به اتمام است که تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

او افزود: مشکلات آب شرب بخش غربی (مشرحات) و بخش غیزانیه برطرف می‌شود. کار تاکنون بر اساس برنامه ریزی‌ها پیش رفته است و تا ۲ هفته آینده آب شرب به منطقه مشرحات و غیزانیه بزرگ می‌رسد.

شریعتی با اشاره به فرسودگی خط لوله به طول ۶ کیلومتر در صفیره بیان کرد: اعتبارات برای آن نیز تامین شده و تا یک یا یک و نیم ماه آینده آب شرب در این مناطق نیز وصل خواهد که کار آبرسانی پایدار شده و اب شرب به تمامی روستا‌ها می‌رسد.

استاندار خوزستان طلب آب از سوی مردم را با توجه به گرما خوزستان حق آنان دانست و اظهار داشت: مشکل آب در غیزانیه ۱۵ ساله است که خط آبرسانی در این منطقه در سال ۶۱ انجام شده و پس از آن نه تنها گسترش پیدا نکرده بلکه ترمیم و بازسازی نیز نشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سال ۹۶ اقدامات برای گسترش این خط آبرسانی و همچنین ترمیم آن با کمک وزارت نفت، سازمان آب و برق خوزستان و همچنین آب و فاضلاب روستایی پیگیری شده است. این طرح جمعا ۵۵ میلیارد تومان است و حداقل تا ۱۵ سال آینده یک خط آبرسانی پایدار برای منطقه غیزانیه ایجاد خواهد شد.

غلامرضا شریعتی از دستور برای بیشتر شدن تعداد تانکر‌های آبرسان خبر داد و اذعان داشت: این کار به منظور ایجاد نشدن مشکل طی ۲ هفته آینده صورت خواهد گرفت. از مردم نیز بابت همکاری، حمایت و همچنین گله مندی به نحو درست و بردباری آنان تشکر می‌کنم.

غیزاینه از بخش های شهرستان اهواز در استان خوزستان است که پیشتر مردم در این منطقه به دلیل وجود مشکلات آب شرب اقدام به اعتراض کرده بودند.

انتهای پیام/ن

نظر شما