شناسهٔ خبر: 40304947 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

آمار کرونا در فارس در حال افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -
صراط:

عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۶۸۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کووید۱۹ استان، ۷۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۵۶۶ نفر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این مقام مسوول افزود: از ۷۴ مورد جدید در استان، شیراز ۵۰ مورد؛ داراب ۶ مورد؛ مرودشت، ممسنی و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ خرم بید و لامرد هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۱۰۶ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند.

 همتی اظهار کرد: تاکنون چهار هزار و ۸۲۶ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان  و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در گروه سنی زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت، مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است و این امر نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند.

نظر شما