شناسهٔ خبر: 40304541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشمندان روس واکسن کرونا را بر روی خود آزمایش کردند

مسکو - ایرنا- شبکه اول تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده است که گروهی از دانشمندان روس، واکسنی را بر روی خود آزمایش کرده‌اند که توانسته پادتن کرونا را در بدن آنها تولید کند.

صاحب‌خبر -

 الکساندر گینتسبورگ رئیس پژوهشگاه علمی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی «گامالی» روسیه روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: جمعی از دانشمندان این مرکز که در ساخت واکسن مشارکت داشتند حاضر شدند این واکسن را نخست بر روی خود آزمایش کنند و بدن آنها هم اکنون پادتن کرونا تولید کرده است.

رئیس پژوهشگاه علمی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی «گامالی» روسیه تصریح کرد: این پادتن قادر است ویروس کووید-۱۹ را ازبین ببرد.  

به گفته گینتسبورگ، آغاز تولید انبوه این واکسن از پاییز آغاز میشود و امیدوارم تا ۹ ماهه آینده آماده ارایه به مردم شود.

این مقام علمی روسیه پیشتر گفته بود که آزمایش بالینی واکسن کرونا ممکن است در اوایل ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) صورت گیرد. 

وی خاطرنشان کرده بود که در وهله نخست باید به کارکنان مراکز درمانی را که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند، واکسن زد. 

 در زمان حاضر روسیه پس از آمریکا و برزیل، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا درجایگاه سوم جهان قرار دارد و تاکنون ۳۵۳ هزار و ۴۲۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۱۸ هزار و ۷۹۸ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۳۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما