شناسهٔ خبر: 40304113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

۲۰۰ هکتار از گندم‌زارهای ایذه در آتش سوخت

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از آتش سوزی ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان در دهستان مرغا خبرداد و گفت: این آتش سوزی باعث از بین رفتن حدود ۲۰۰ تن گندم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، مصطفی‌ هنرمندیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع آتش سوزی در ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان در دهستان مرغا اظهار کرد: حدود ساعت ۲ ظهر روز گذشته، چهارم خردادماه جرقه ایجادشده توسط کمباین موجب بروز آتش سوزی در مزارع روستای لشکرگاه دهستان مرغا شد و به این مزارع خسارت وارد کرد.

وی افزود: وزش باد سرعت پیشرفت حریق را بیشتر کرد و با وجود عکس‌العمل سریع نیروهای آتش‌ نشانی، ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه دچار آتش سوزی شدند اما شرایط توپوگرافی منطقه و همچنین نزدیکی رودخانه به این مزارع، کمک کرد تا از سرایت آتش به سایر اراضی منطقه جلوگیری شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: در این حادثه بیش از ۲۰۰ تن گندم در آتش سوخت و حدود ۵۰۰ میلیون تومان به مزارع خسارت وارد شد که متاسفانه این مزارع کشاورزی علی رغم ‌تاکیدات انجام شده، بیمه نبودند.

وی با بیان اینکه از کشاورزان درخواست داریم تا مساله بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا در صورت امکان بخشی از این خسارت های وارد شده به کشاورزان را برای آن ها جبران کنیم.

نظر شما