شناسهٔ خبر: 40304049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا در اروپا| از نقض قوانین توسط مقامات اروپایی تا تلاش آلمان برای راه‌اندازی پروژه مشترک تولید دارو

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از نقض محدودیت‌های کرونایی از طرف برخی مقامات اروپا و تلاش آلمان برای راه اندازی یک پروژه مشترک تولید دارو در اروپا برای استقلال بیشتر این اتحادیه خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گسترده تری به بار می آورد.

هتل‌ها در یونان باز می‌شود

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که یونان در روند کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی از امروز (دوشنبه) هتل های خود را باز کرده و امکان سفر برای شهروندان را فراهم کرده است.

"پیتر بییر"، هماهنگ کننده دولت آلمان برای مناسبات دو سوی آتلانتیک امیدوار است که تحولات بحران کرونا در زمان قابل پیش بینی دوباره امکان سفرهای بین آلمان و آمریکا را فراهم کند. وی در گفتگو با خبرگزاری آلمان اظهار داشته است که در جریان اقدامات دولت آلمان برای کاهش تدریجی هشدارهای سفر ضد کرونایی توافقی با آمریکا در این راستا مطلوب است.

وزیر امور خارجه آلمان در اواسط ماه مارس هشدارهای سفر جهانی برای توریست ها به منظور مقابله با شیوع کرونا را در دستور کار قرار داد که این هشدارها همچنان تا 14 ژوئن برقرار است. بعد از آن دولت آلمان در نظر دارد این هشدارهای سفر را به صورت تدریجی به ویژه در سطح اتحادیه اروپا لغو کند. اینکه دولت آلمان در قبال کشورهای خارج از اتحادیه اروپا چه تصمیمی خواهد گرفت مشخص نیست.

آلمان به دنبال پروژه مشترک اروپایی برای تولید دارو

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم می خواهد برای یک پروژه مشترک اروپا برای تولید دارو را راه اندازی کند.

وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که این ایده آل نیست که جهانی سازی را به عقب برگردانیم، اما این ایده صحیحی است که وابستگی های یک جانبه و در زمینه های حساس که حاکمیت ملی ما را تحت تاثیر قرار می دهد کاهش دهیم.

وی همچنین از اقدامات آلمان برای اجرای پروژه تولید مشترک دارو در اتحادیه اروپا خبر داد.

هشدار شورای اروپایی درباره حملات تروریستی بیولوژیکی

شورای اروپایی هم از حملات تروریستی بیولوژِکی پیامد شیوع ویروس کرونا هشدار داده است.

یک رسانه آلمانی با استناد به بیانیه کمیسیون مبارزه با تروریسم شورای اروپایی نوشت: بیماری کرونا نشان داده است که جوامع مدرن چقدر در برابر عفونت های ویروسی و خطرات بالقوه آن آسیب پذیر هستند.

در این بیانیه آمده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که گروه های تروریستی این درس را از بحران کرونا به دست فراموشی بسپارند. همه کشورها در این زمینه آسیب پذیرند. این آسیب ها سریع، بالقوه و جهانی است.

وزیر اقتصاد آلمان هم خواستار استانداردهای مشخص به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در همه اماکن توریستی شده و در این باره ابراز خوش بینی کرده است که سفرهای تابستانی شهروندان هم نه تنها در داخل بلکه در خارج هم بتواند برگزار شود.

وی در عین حال تاکید کرد که سفرهای تابستانی امسال به گونه ای متفاوت از آنچه ما تا به حال به آن عادت کرده بودیم برگزار خواهد شد.

پیشنهاد برلین به مسکو برای پذیرش و درمان بیماران کرونایی

شهردار برلین هم به مسکو پیشنهاد درمان بیماران کرونایی در بیمارستان های این شهر را داده است.

تداوم شیوع کرونا در خانه‌های سالمندان آلمان

شیوع کرونا در خانه های سالمندان آلمان همچنان ادامه دارد و اخیرا در یک آسایشگاه سالمندان در دوسلدورف 23 ابتلا به کرونا اعلام شده است.

پاریس همچنان یک منطقه قرمز کرونایی

دولت فرانسه هم از شهروندان خود درخواست کرده است به دلیل شیوع کرونا در تابستان در داخل کشور تعطیلات خود را بگذرانند و برای این منظور به خارج از کشور سفر نکنند.

در هفته های آینده دولت فرانسه می خواهد درباره کاهش محدودیت ها برای سفرهای داخلی تصمیم گیری کند. در حال حاضر شهروندان فرانسوی تنها اجازه دارند حداکثر 100 کیلومتر دورتر از محل زندگی خود سفر کنند.

وزیر محیط زیست فرانسه اعلام کرده که بوستان ها در پاریس همچنان باید بسته باقی بماند. پایتخت فرانسه همچنان به عنوان یک منطقه قرمز کرونایی طبقه بندی می شود. شهردار پاریس با توجه به جمع شدن شهروندن در اطراف بوستان ها خواستار باز شدن این اماکن شده است.

در ویزبادن آلمان هم دو خانه سالمندان به دلیل شیوع کرونا قرنطینه شدند. در یکی از این خانه های سالمندان 26 نفر ابتلا به کرونا و در دیگری 3 مورد ابتلا شناسایی شده است.

دولت آلمان هم بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده ا ز ماسک در اماکن عمومی تاکید کرده و امکان دیدار افراد در خارج از منزل با حداکثر 20 شرکت کننده را میسر کرده است.

خسارات قابل توجه کرونا به صنعت اشتغال آلمان

آژانس فدرال کار آلمان هم درباره خسارت قابل توجه بحران کرونا به جامعه کاری این کشور هشدار داده است. افزایش گسترده دور کاری و بیکاران صندوق آژانس فدرال کار آلمان را خالی می کند. این نهاد آلمانی تنها برای سال جاری میلادی انتظار یک کسری بودجه حدود 30.5 میلیارد یورویی را دارد.

به طور کلی کسری بودجه ناشی از بحران کرونا برای این نهاد آلمانی تا سال 2022 حدود 36.2 میلیارد یورو خواهد بود.

گشایش مرزهای اسپانیا بر روی توریست‌های خارجی

وزیر توریسم اسپانیا هم اعلام کرده که از ماه جولای اتباع خارجی می توانند به این کشور سفر کنند و قاعده قرنطینه دو هفته‌ای برای مسافران خارجی لغو خواهد شد.

گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان هم اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی را یک خطراجتماعی برای دموکراسی ارزیابی کرده است.

رکود سخت اقتصادی در آلمان

آلمان هم در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی یک رکود سخت اقتصادی که از زمان بحران مالی جهانی بی سابقه بوده است را نتیجه بحران کرونا تجربه کرده است.

کرونا همچنان در اروپا جولان داده وافراد بیشتری را مبتلا می‌کند

جدیدتری آمارهای کرونا نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 282852 نفر به کرونا مبتلا شده و 28752 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال 259559 نفر به کرونا مبتلا شده و 36793 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرا گرفته و تا به حال 229858 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 32785 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 182584 نفر به کرونا مبتلا شده و 28367 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و تا به حال 180328 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 8371 نفر هم در اثر آن جان باخته‌اند.

گشایش مرزهای دانمارک

کشور دانمارک هم اعلام کرده است که مرزهای خود را بر روی پدربزرگ ها و مادرببزرگ های آلمانی که نوه های آن ا در دانمارک زندگی می کنند باز می کند.

لغو قوانین کرونا توسط نخست وزیر لهستان

نخست وزیر لهستان هم بعد از اینکه در یک رستوران قواعد و محدودیت های ضد کرونایی را نقض کرد شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است. در لهستان تا دوشنبه ظهر حدود 21.440 نفر به کرونا مبتلا شده و 996 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داد‌ه‌اند.

رئیس جمهور اتریش هم در یک رستوران در وین همراه با همسر خود محدودیت های کرونایی در این کشور را نقض کرده و مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما