شناسهٔ خبر: 40304043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

دولت از سرمایه های خرد مردم مواظبت بیشتری بعمل آورد

بیاینه جمعیت وفادران انقلاب اسلامی

حبیب الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی درباره رشد سریع و غیر منطقی بازار سرمایه و جلوگیری از ریزش آن در آینده که مطمئناً تبعات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی را به دنبال خواهد داشت، هشدارهایی به دولت و مردم داد.

صاحب‌خبر -

بیاینه جمعیت وفادران انقلاب اسلامیگروه سیاسی: حبیب الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک عید سعید فطر، درباره رشد سریع و غیر منطقی بازار سرمایه و جلوگیری از ریزش آن در آینده که مطمئناً تبعات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی را به دنبال خواهد داشت، هشدارهایی به دولت و مردم داد.

 

به گزارش بولتن نیوز، متن این بیانه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


اللّهمّ إنی أسْئلک خیر ما سئلک منْه عبادک الصّالحون واعوذ بک ممّا اسْتعاذ منْه عبادک الْمخْلصون


عیدسعید فطر را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و همه مسلمانان جهان علی الخصوص ملت شریف ایران، روسای سه قوه و همه مدیران زحمتکش نظام تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند منان، رستگاری، عزت و سربلندی امت اسلامی را مسئلت می نماییم.


شورای مرکزی این جمعیت با آرزوی قبولی طاعات، از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید که ملت‌های مسلمان با چنگ زدن به ریسمان الهی و تمسک به پیام‌های حیات‌بخش قرآن کریم، متحد شده و بر دو ویروس منحوس رژیم صهیونیستی و کرونا غلبه نمایند.


هر چند که رجاء واثق دارد که ملت عزیز ایران همچون گذشته پر افتخار خود از این آزمون سخت مقابله با ویروس کرونا نیز پیروز و سربلند بیرون خواهد آمد ولی این جمعیت بر خود فرض می داند ضمن قدردانی از زحمات مخلصانه و مجاهدت مدافعان سلامت در کشور؛ تمامی آحاد مردم را به همراهی و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی و درمانی دعوت نموده و آرزوی صحت و سلامتی و بهبودی برای بیماران را از درگاه احدیت مسئلت نماید.


اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک

 


در مورد رشد سریع و غیر منطقی بازار سرمایه و جلوگیری از ریزش شدید آن در آینده که مطمئناً تبعات اقتصادی ، اجتماعی و حتی سیاسی را به دنبال خواهد داشت این جمعیت نیز وظیفه خود می داند که به ملت شریف ایران هشدار دهد که با درایت و بصیرت اقتصادی وارد این جاده بسیار لغزنده اقتصادی شوند. هرچند که معتقدیم نقطه شروع جهش اقتصادی در تمام کشورها بازار سرمایه است زیرا که فلسفه وجودی چنین بازاری , تامین سرمایه برای اجرای پروژه و برنامه‌های توسعه‌ای کشور است ولی رشد ناگهانی و بسیار سریع شاخص بورس ایران در شرایطی که بسیاری از عوامل از جمله نفت ، شرایط اقتصادی پس از کرونا و بسیاری از پارامترهای دیگر در جهان رو به افول است این رشد عجیب در هاله از ابهام قرار می گیرد. بنابراین در شرایطی که دولت عرضه‌های سهام شرکت‌های دولتی را در دستور کار خود قرار داده و به دلیل فقدان بخش خصوصی توانمند در کشور برای خرید این شرکت ها ناچار شده است تمام نگاههایش را به سمت بازار بورس معطوف بدارد و در عمل راه نجات اقتصاد ایران را در شرایط کنونی ، رشد و رونق این بازار بشناسد اما در این میان ابهاماتی بسیار سنگینی به چشم می خورد و ممکن است اتفاقات تلخی برای کشور رقم بخورد و به دهک‌های ضعیف تر جامعه آسیب جدی وارد شود لذا به خانواده ها توصیه می کنیم که همواره جنبه ریسک و خطر بورس را در نظر داشته باشند و امور جاری زندگی خود را به خاطر بورس مختل نکرده و به هیچ وجه وجوه حاصله از وام ، یا فروش مسکن و خودرو را به امید بازدهی بالاتر، وارد بازار سرمایه پر ریسک امروز ننمایند.


در ضمن دولت مردان نیز می بایستی تدابیری اتخاذ کنند که در زمان ریزش احتمالی بازار نظیر هفته های اخیر از سرمایه های خرد مردم مواظبت بیشتری بعمل آورند تا حوادثی نظیر حوادث موسسات مالی و اعتباری در کشور مجددا تکرار نشود و شورای عالی امنیت ملی نیز با تشکیل کارگروهی ذیل این شورا ، روند بورس ایران را به دقت زیر نظر داشته باشند تا حوادث احتمالی آینده این بازار را پیش بینی و سپس پیشگیری نمایند.


توفیق روزافزون قرین راه ملت ایران باد.

 

حبیب الله بوربور


دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

نظر شما