شناسهٔ خبر: 40303989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش ترکیه از خنثی شدن ۱۴۵۰ فرد مسلح در شمال عراق و سوریه از ژانویه خبر داد

زهرا موسوی

وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ۱۴۵۸ فرد مسلح در شمال عراق و سوریه از ابتدای ژانویه گذشته نابود شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، این تروریست‌ها در چارچوب عملیات مقابله با تروریسم در شمال سوریه و عراق، جایی که حزب کارگران کردستان فعال هستند، از پای درآمده و خنثی شده‌اند.

وی افزود، عملیات خنثی کردن تروریست‌ها تا تحقق این هدف ادامه خواهد داشت.

آکار ادامه داد، کشورش تلاش خود را برای تامین آتش‌بس دائمی در منطقه ادلب سوریه در چارچوب توافقنامه امضا شده بین آنکارا و مسکو در مارس به کار خواهد گرفت. 

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: آنچه در وسع ما باشد برای دستیابی به راه حل سیاسی در ادلب صورت خواهیم داد و البته برخی نقض‌های کوچک وجود دارند اما فضای کلی شاهد تعهد به آتش‌بس است.

آکار با اشاره به تلاش‌های آنکارا برای حفظ آتش‌بس در ادلب سوریه، از بازگشت حدود ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری به خانه‌هایشان خبر داد.

وزیر دفاع ترکیه در بازدید از پایگاه‌های نظامی هوایی و زمینی در شهر کایسری کشور در رابطه با آخرین تحولات ادلب سوریه اظهار کرد: ترکیه به تلاش‌های خود در زمینه حفظ توافق آتش‌بس با روسیه در ادلب ادامه می‌هد، به رغم وجود برخی موارد نقض، ضوابط کلی آن رعایت می‌شود. در نتیجه این آتش‌بس حدود ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری داوطلبانه به خانه‌هایشان بازگشتند.

آکار گفت: نیروهای مسلح ترکیه که از دل ملت اصیل برآمده است، همواره با شعار «ما» با تکیه بر علم و عقل در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور در راستای فرامین رئیس جمهورمان در خدمت مردم و به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح کشور با عشق ملت اصیل‌مان و اعتماد و دعای خیر آنها بدون پیش‌داوری و دخیل کردن احساسات و مسائل شخصی طبق قوانین و به صورت شفاف وظایف خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما