شناسهٔ خبر: 40303725 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ربیعی: استفاده از واژه تست مشکوک کرونا التهاب ایجاد می‌کند/ من نام فرد مبتلا به ویروس را اعلام می‌کنم

پزشک تیم فوتبال سپاهان گفت: برخی از باشگاه‌ها از واژه تست مشکوک کرونا استفاده می‌کنند که این موضوع در فوتبال التهاب ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

عباس ربیعی پزشک تیم فوتبال سپاهان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت  ابتلای ۲ بازیکن این تیم به ویروس کرونا  اظهار کرد: ما ۲ تست از اعضای تیم گرفتیم که تست PCR همه نفرات منفی بود، اما تست IGG در بدن ۲ بازیکن ما مثبت اعلام شد که درصد این تست‌های پایین قابل چشم پوشی بود. به هر حال ما موظف بودیم که نتیجه تست‌ها را به فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ ارائه کنیم.  

او ادامه داد: متاسفانه شفافیت در اعلام تست کرونای تیم‌ها وجود ندارد و برخی از پزشکان باشگاه‌ها از واژه تست مشکوک استفاده می‌کنند که من متوجه این مسئله نمی‌شوم. به هر حال تست PCR یا IGG  فوتبالیست‌ها مثبت می‌شود و تست مشکوکی وجود ندارد که برخی از تیم‌ها از این واژه استفاده می‌کنند. ما ۲ تست مثبت IGG  در اعضای تیم خود را  اعلام کردیم.  

ربیعی درباره اینکه برخی از تیم‌ها نام بازیکنان مبتلا به کرونا را اعلام نمی‌کنند، گفت: در کشور‌های پیشرفته و صاحب نام فوتبال اسامی بازیکنان مبتلا به ویروس کرونا اعلام می‌شود، اما برخی از پزشکان کشورمان این موضوع را جزو اسرار پزشکی می‌دانند و اسامی را رسانه‌ای نمی‌کنند. اگر فردی در تیم ما به کرونا مبتلا شود در آن صورت من با اجازه باشگاه اسم فرد را اعلام می‌کنم. به نظرم شفاف نبودن تیم‌ها دردسرساز می‌شود. تست IGG یکی از بازیکنان ما ۲/۲ و دیگری ۳ بود و این درصد‌های پایین را می‌توانستیم به مسئولان اعلام نکنیم، اما با شفافیت این موضوع را مطرح کردیم.  

استفاده از واژه تست مشکوک در فوتبال التهاب ایجاد می کند 

پزشک سپاهان درباره اینکه سازمان لیگ به باشگاه‌ها اعلام کرده که در صورت مثبت بودن تست‌های کرونا رسانه‌ای نکنند. بیان کرد: سازمان لیگ به باشگاه ما این موضوع را ابلاغ نکرده است. به هر حال برخی از تیم‌ها با استفاده از واژه تست مشکوک در فوتبال کشورمان التهاب ایجاد کردند و برخی از بازیکنان سپاهان می‌گویند شاید ما هم دچار این ویروس شدیم، اما شما این موضوع را نمی‌گویید.  

ربیعی درباره اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی در باشگاه‌های ما قابل اجرا است، اظهار کرد: باقری مقدم رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان و کارشناسان پزشکی دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت برگه چک لیست به ما دادند و آن‌ها  روز گذشته هم در تمرین تیم ما حضور یافتند تا نحوه اجرای دستورالعمل‌ها را از نزدیک مشاهده کنند. به هر حال باشگاه سپاهان بیشترین همکاری را با هیئت پزشکی ورزشی استان داشته است و براساس پروتکل بهداشتی عمل کردیم. همچنین اجرای دستورالعمل بهداشتی در مورد مسائل فنی سخت است، اما این دستورالعمل‌ها را در بحث پزشکی در حد توانمان  انجام می‌دهیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: ما دوره اول تست های کرونا را گرفتیم و قرار است روز چهارشنبه دوباره تست غربالگری بگیریم و  اگر مورد خاصی مشاهده کنیم از مجموعه باشگاه کنار می گذاریم. 

بیشتر بخوانید: پزشک سپاهان: جواب تست کرونای اعضای تیم ما منفی است

انتهای پیام/ 

نظر شما